Snygg

Jag har klätt mig och ska snart åka in till Vasagatan för en första kik på min kommande arbetsplats. Det ska bli spännande. Jag ska även försöka att göra ett bättre intryck än vad jag gjorde i söndags. Jag var bakis och även fast det kanske inte syntes så kände jag det och mitt humör var lite skumt. Jag hade dessutom stora brallor och såg ut som nåt sorts skatechick. (Jag har ju såna dagar ibland.) Idag är jag betydligt snyggare om jag får säga det själv.

Systern blev snällare igår. Vi såg på "ett herrans liv" tillsammans och kunde prata som vuxna människor. Men det mest irriterande är att det står kvar en liten skål med gräddfil i kylskåpet. Som tur är bryr jag mig inte så mycket idag. Jag ska åka och handla efter jag varit på Vasagatan. Funderar på att ta bussen till Kungens kurva. Men jag skulle behöva nån sorts shoppingväska. Det blir så tungt att kånka kassar på bussen. Men det är ju betydligt billigare att åka dit och handla på nån stormarknad än att handla här i Västertorp eller i Fruängen. Får se hur jag gör när jag kommer hem. Kan ju vara kul att komma bort en sväng också. Synd att jag inte är lite rikare bara. Men nu ska jag spara alla mina pengar tills jag bor i en "riktig" lägenhet. Jag har nog sagt det förut. Jag trodde att det här var en "riktig" lägenhet. Det är det också, men det är ju inte här jag ska bo, vilket gör att jag inte har någon större lust att investera i saker som t.ex. dammsugare eller fina möbler. Vi ska flytta härifrån senast i sommar. Jag har redan tillräckligt med möbler att släpa till nåt annat ställe och jag vill helst inte ha fler. Så nu ska det sparas till dammsugare och sköna soffor till en lägenhet som jag just nu inte vet var den ligger, men den dyker nog upp.

Undrar när de ska öppna Max i Östersund egentligen. De kan ju speed-utbilda mig så blir jag restaurangchef på rekordkort tid. Nej, nu måste jag gå.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback