Arbetsmarknaden

Idag har det mest varit en trist dag. Jag är på bättre humör, men jag har inte gjort så mycket vettigt. Syrran har också varit hemma hela dagen, men nu ska hon iväg och fika med nån kompis på stan. Jag vill också fika. Men jag får sitta hemma ensam framför teven och tugga på mina naglar istället. Jag ska äta middag först, sen ska jag glida till Västertorps centrum och unna mig nåt gott eller trevligt. Imorgon ska jag jobba på hemtjänsten. Det ska bli kul att börja på riktigt. Det blir spännande att se om jag hittar på söder. Ska ta med mig en bra karta. Det ska faktiskt bli kul. Synd att man måste gå upp så tidigt bara. Synd att jag sa på intervjun att jag är morgonpigg. Det har liksom gått över. Tror jag iallafall. Nu är jag mest trött hela tiden. Tror att det är tristessen.

Min dator har varit seg idag, men jag lyckades få den att bli pigg igen. Det var skönt. Jag har sökt sju jobb idag också. IKEA, Naturvårdsverket och Försvarshögskolan. Här ska inte sökas några skitjobb längre. Längtar lite till på lördag nu. Jag vet ju inte vad jag ska vara på Halloweenfesten hos Johanna i Västerås, men jag frågade Johanna och hon föreslog ängel eller prinsessa. Det är ju två saker jag är ganska så bra på, så jag tror att det bli prinsessa. Funderade faktiskt på ängel när jag var hemma i helgen för jag stod och tittade på mina vingar. Har tre olika vingar hemma som jag nu packade ner. Men nu har jag ju inte några vingar här och jag har inte några planer på att köpa några nya, så då får det bli prinsessa. Två tiaror har jag här att välja mellan. Prinsessa blir det alltså.

Jag var till Af en sväng idag också och det var ett ganska så upplyftande möte och det var väl det som var meningen. Arbetsmarknaden är ju ganska så ljus i Stockholm län. Inget nytt. Tanten var rolig och slarvade bort sina glasögon tre gånger under den entimmeslånga föreläsningen. En gång höll hon dem i handen. Jag hör ett barn som gråter i våningen ovanför. 

Nu har jag tydligen slarvat bort bokningscylindernyckeln till tvättstugan också. Bläk! Hur sjutton har jag lyckats med det då? Det var ju jättelängesen jag bokade nån tvättid. Min syster kommer att bli ännu argare. Jag ska gå ner och kolla om jag inte kan meka med den på nåt sätt. Jag som är så bright. 

Jag smyger iväg. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback