Foccacia

Igår jobbade jag på hemtjänsten och det var så roligt så. Det är nästan för roligt för att jag ska kunna slita mig. Typiskt alltså. Imorgon ska jag dit igen. Hoppas att det fortsätter att vara lika roligt. Roligt är kanske fel ord. Det är spännande att träffa dessa gamla och underbara människor. Men spännande är kanske fel ord det med. Det är hursomhelst underhållande och lite spännande att ställa sig utanför en främmande människas dörr och ringa på. Men vet inte vad som komma skall. Men än så länge har det bara varit spännande. Igår träffade jag bland andra en tant som rökt sen hon var tolv, en tant med hår som svinto och en tant som bodde på åttonde våningen precis bakom katarinahissen. Jag gillar det.

Idag var jag så till Arbetförmedlingen och pratade med en handläggare. Hon kunde inte göra så mycket för mig. Hon kallade mig flitmyra och tyckte att jag skulle kämpa på som jag gjort. Ja, jag trodde inte att hon skulle säga så mycket annat. Fick det klart för mig att jag får a-kassa först efter 45 dagar eftersom jag sagt upp mig själv. Det blir knapert nu med andra ord. Men inte dör jag heller. Det finns mat, böcker och ett bittert sällskap. Men det har ju gått 30 dagar iallafall, så om två veckor är karensen över. Nåväl. Sverige är ett sketet land. Måste kolla upp det där med att flytta till S.t Kitts.

När jag kom hem från Af bakade jag foccacia. Det blev jättegott. Behöver inget smör på för det är en massa olivolja på. Tryckte ner fetaost och oliver också. Får inte äta för mycket bara. Syster får äta upp det i helgen när inte jag är här. Längtar efter att få ett eget hem där jag kan laga bröd och mat. Städade sen. Dvs, dammsög golvet där det var som allra skitigast. Jag tror inte att min syster nån gång riktigt har städat den här lägenheten. Det är riktigt skabbigt i hörnen. Men hon som bodde här innan gjorde antagligen aldrig det heller, städade alltså. Jag längtar bara härifrån. Får man ett riktigt jobb nån gång så kanske man kan få tag på en trevligare lägenhet som är ens egen och som inte är totalt misskött. Det renaste stället i den här lägenheten just nu är golvbrunnen i badrummet. Den glänser.

Har sovit en stund på soffan efter att jag läst the Dirt. Ska återgå till mitt läsande. Försöker att inte sätta på teven. Idag såg jag en hund på Oprah som bara hade två ben. Har nån sett den? Det är det sjukaste jag sett. Ni måste kolla efter det. Faith hette den. Oprah, vilket program alltså. Freakshow!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback