Listan

Jag är så seg idag. Tror att det är allt bröd jag äter som gör det. Jag lever på bröd. Jag har iallafall skrivit en lista på saker jag ska göra innan jag får fara till Östersund.
 
* Söka utklippta jobb. Jag prenumerar ju på DN och brukar klippa ur spännande jobb och tejpa in i min klippbok. Dessa är det på tiden att jag söker nu innan det blir för sent.

* Göra ugnspannkaka. Jag blev så sugen på det. Men nu kom jag på att jag inte har någon mjölk, så då stryker jag det.

* Göra müsli. Min müsli är slut så jag behöver göra müsli. Men jag behöver diska en plåt först.

* Boka tvättid. Men det tänker jag också stryka nu, för jag kan göra det tidigast på onsdag kväll, och innan dess vill jag nog helst ha åkt. Syster får helt enkelt boka tid åt mig.

* Åka in till stan och köpa jeans. Jag har hittat ett par som jag vill ha, och det stör mig bara att jag inte har köpt dem. Då är det bästa att göra det så kan jag gå vidare med mitt liv sen.

* Ta ut 600 kr till hushållskassan. Jag och syster har gemensam matkassa som vi betalar in till den 1:a i varje månad. Om jag ska åka bort så är det ju bra att jag gör det innan.

* Köpa ett par Skullcandy hörlurar. Jag bara måste ha dem nu när jag har köpt ett PSP. Ja, jag köpte ju ett PSP i fredags. Ska kolla inne i stan när jag letar jeans, annars får jag beställa på nätet.

Jag har redan strykt två saker från listan som jag gjort. Bakat bröd och satt in kort i album.

Men nu ska jag nog ta mig in till stan och leta jeans och hörlurar. Det skulle ju gå på ett kick att genomföra allt på listan, men det är helt otroligt vad seg jag är. Är det dags att börja dricka kaffe måntro? De hörde av sig från hemtjänsten om jobb ikväll också, men jag har inte ringt. Jag orkar helt enkelt inte. Syster tror att det är för att jag gör för lite, men det anser inte jag. Jag har ju jobbat hela helgen och jag bakar ju och står i när jag är hemma. Ja, och så sitter jag här en hel del också, men det är inte som att jag bara sover eller bara ser på tv. Jag läser och skriver mer än jag ser på tv.

Nej, nu blir det klädombyte och lite mat, sen en sväng in till stan.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback