Söder

Idag har jag alltså vandrat omkring på söder och fått betalt för besväret. Hemtjänst kallas det. Kände mig otroligt missplacerad i min skaljacka a la Östersund, men jag tycker att den passade alldeles utmärkt i det stockholmska vädret. Människorna här i Stockholm förstår sig nog bara inte på det. Jag fick gå bredvid en tjej som heter Ewa idag, hon var 20 år och väldans trevlig. Men hon bar mer smink än vad jag någonsin gjort och bar omkring på sin guldiga handväska med handkräm i. Jag måste kanske också skaffa en guldig handväska med handkräm i. Åtminstone en handväska, eller större fickor på min jacka så att jag får plats med allt jag behöver när jag vandrar omkring på söder för att hälsa på tanter och farbröder. Jag tror att det kommer att gå galant. Jag måste bara lära mig att hitta. Men det finns förstås kartor till det. Imorgon ska jag tillbaka till söder. Hoppas att mina fötter bär. Aldrig hade jag väl trott att det skulle bli så mycket vandrande. Nu kanske det blev extra mycket eftersom Ewa gick på nån sorts leverrensningsdiet och kissade extra mycket. Och eftersom hon inte ville kissa hemma hos vissa tanter och farbröder var vi tvungna att gå tillbaka till kontoret och kissa. Vi tog faktiskt bussen en bit också, men då var det en liten terrier på bussen som försökte att bita mig. Fy! Jag blev lite skraj. Tur att den bara bet mig i byxan.

Igår var jag på bokningsservice och lärde mig att boka möten. Jag tyckte det var skoj och lyckades iallafall boka två möten. Jag ska dit på onsdag igen och då får vi se hur det går. Det är ju lite läskigt, men jag är villig att testa mera. Men syster sa att de hade ringt idag. Undrar vad de ville. De får ju ta och ringa igen om det var något viktigt. De kanske inte vill ha mig. Men då är det väl så då. Nu har jag testat det åtminstone.

De ringde från två jobb till idag. Det ena var från ett företag som räknar trafikanter på kollektivtrafiken. De ville boka in en intervju på onsdag, men då kan inte jag. De skulle ringa senare. Det är ju heltid och alltså intressantare än några fjantiga extra jobb. Det andra var från Attendo cares hemtjänst i innerstan. De vill också boka in en intervju, men jag sa att jag inte var intresserad längre. Undrar varför? Hm... Kan bero på nåt jag läst i tidningen kanske.. Jag jobbar ju dessutom mycket hellre åt stockholms stad än nåt privat företag. Jag har inte så bra erfarenheter av det.

Imorgon blir det alltså hemtjänsten igen, på onsdag ska jag till Uppsala på förmiddan och till bokningsservice på eftermiddan och på torsdag åker jag antingen till Dalarna eller till Jämtland. Det återstår att se. Jag behöver åtminstone inte fundera på vad jag ska göra de kommande dagarna.

Men nu ska jag ta en sväng till tvättstugan och kika efter en tvättid och sen ska jag ta en dusch. Hoppas att jag orkar hålla mig vaken till klockan tio, men det känns ganska så tveksamt just nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback