En helt vanlig lördag

Jag är trött som en liten skit, men vill ändå inte gå och lägga mig. Jag är ju ledig! Började dagen med frukost i sängen och två avsnitt av Lost och ett avsnitt av Heroes. Helt okej. Sen tog jag mig bort till Johan i Årsta och hängde där en stund innan vi for iväg till Solna. Först kikade vi på Johans jobb, dvs hans fönster. Och sen åkte vi för att kika in Johans nyinköpta lägenhet. Den var finare än väntat. Hoppas att Johan kan hålla den i lika fint skick. Vi käkade lite i Solna centrum innan det bar iväg tillbaka in till stan. Johan tog pendeln till Barkarby för att kika på nån soffa och jag åkte hem till mitt hemman. Hade tillräckligt med energi när jag kom hem för att städa hyfsat ordentligt. Skurade tom spisen och micron, det tycker jag var bra gjort. Kathy tyckte att det luktade rent när hon kom hem, så det var väl ett hyfsat bra jobb jag gjort dårå. Vi har hängt vid teven hela kvällen, jag har problem att sitta still och när jag väl gör det tuggar jag frenetiskt på naglarna. Har försökt att aktivera mig på bästa sätt genom att äta, nysta garn och klippa i tidningar, men det kliar fortfarande i fingrarna. Nu ska Kathy åka till jobbet så jag kanske borde gå och lägga mig.

Imorgon kommer mamman och pappan till Stockholm. De ska först åka ut till Vårberg och syster. Jag ska bege mig dit så fort jag vaknar imorgon. Daniel fyller år idag och de har haft lite kalas och jag är inte alls bitter för att jag inte fick. Syrran ringde och sa att hon tänkt ringa mig tidigare idag, men tyckte att det då var försent. Knasigt. Nåväl, jag känner mig ganska så nöjd med att ha fått tillbringa en kväll hemma för en gångs skull. Jag vet inte hur jag lyckas fördriva tiden, men det känns som att det är fullt upp hela tiden på något märkligt sätt.

Har ingen bild att bjuda på idag heller. Jag måste bli bättre på att fota.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback