Ensamhet

Mamman och pappan borde vara hemma i Heden vid det här laget. De åkte för ett par timmar sedan. Vi var på stan en sväng och jag lyckades få med mig ett par fina svarta etnies hem. Mamma betalade dem lite motvilligt åt mig, men tanken är ju att jag ska ha dem på jobbet. Just nu är de lite för nya och fina för det. Jag måste köpa fler stödstrumpor så ska det nog gå fint med fötterna. Det har mamman gett mig spons till också.

Vi var ju på Ikea igår och som vanligt är det ju ingenting man ska ha, men jag lyckades ändå få med mig två kassar med saker därifrån. Det är bra med en syster som betalar allt så att man får lite personalrabatt på det hela.

Jag hängde upp gardiner i vardagsrummet efter att päronen hade åkt men såg då att de behövde strykas, det gjorde mig konstigt nog helt trött så jag däckade på min säng och sov till klockan fyra.

Jag ser inte alls fram emot att få jobba i natt. Jag ber till Gud om att jag ska få stå i köket så jag slipper handskas med alla dessa fulla ungdomar. Men antagligen kommer jag att få stå i kassan och svettas och vara bitter. Närå, jag brukar ju kunna hålla humöret uppe. Det är bara just nu det känns ganska så trögt.

image51
Mamman fick låna sov-tröja av mig. Ja, eller egentligen av Patrik. Jag fick förklara vad Moore är för något först ifall att mamman skulle komma på det senare och bli arg. Hon sa ingenting, kanske för att hon inte har sett Moore i tidningshyllan.

Kathy har sina vänner här för de ska åka på Salsakryssning till Åbo. Jag är hungrig men vågar mig inte riktigt ut i köket för att äta. Jag skäms när jag ska äta mina yoghurt och mackor. Kathy brukar alltid lura på mig nån annan mat. Vi får väl se hur det går, jag måste faktiskt ha lite käk snart.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback