Back to work

Rolig dag igår. Ja, faktiskt. Det hände saker på jobbet. Dels är vi en kvinna kort. Liliane är på semester i två veckor. Så nu är det Coleen som är chef. Bra med en chef som blir helt frånvarande när hon sitter och spelar onlinespel. Adriana slutar fyra varje dag eftersom hennes man är bortrest och hon har ju en dotter att ta hand om. Ja, egentligen slutar hon halv fem varje dag för hon jobbar bara 75 procent. Så det är jag och Colleen nu alltså. Och igår så pajjade vårat datasystem. Det gick inte att skicka pengar mellan kassorna. Och det är ganska så viktigt. Som tur var kom Kenan och Umit dit, som är våra chefer och Kenan började att ta kunder manuellt. Jag och Colleen assisterade genom att räkna pengar och skriva fina små handskrivna kvitton till kunderna. När vi gick hem strax efter sju enades jag och Colleen om att aldrig ta kunder manuellt igen. Det diffade såklart en hel del i huvudkassan. Umit hade med sig sina två tvillingsöner i sexårsåldern. Riktiga skitungar, men jag börjar tycka att det är kul med såna nu. När vi stod och försökte räkna stod de såklart och skrek andra siffror. Men det gick bra ändå. Vi kunde bara fnissa åt det hela. Vi stängde in dem i slussen ut i butiken till sist. Och en av dem försökte muta mig med 20 spänn för att få komma ut. Haha!

Och jag blev inte hemma igår som väntat. Jag säger bara 250km/h. Det kan man ju inte tacka nej till. Det trodde jag inte om mig själv. Ha!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback