Höst

Vaknade vid sex i morse så jag hann ta en morgonpromenad. Fötterna värker, men jag går ändå. Måste gå till en läkare och fråga vad som är felet. De kanske blir värre av att jag rör på dem, men det kan jag ju inte tänka mig.

Funderade under promenaden som vanligt vad jag ska göra med mitt liv. Valmöjligheterna är egentligen oändliga, men ändå väljer jag att sitta på ett växlingskontor i Skärholmen.

Jag kan om jag vill börja plugga på KTH på måndag. Men det är ju på måndag och det är alldeles för snart tills dess. Jag fick erbjudande om en lägenhet på Frösön igår. En tvåa på Fröjavägen. Ja, det är ju typiskt. Nu när jag egentligen inte alls har några planer på att flytta till Östersund. Men jag ligger visserligen på åttonde plats, så det är ju inte alls säkert att jag får den. Funderar på om jag ska tacka ja och bara se vad som händer. Skulle jag få den kanske det är tänkt att jag ska bo i Östersund. Men jag kanske inte borde låta ödet styra mitt liv.

Och så var det det här med kärleken. Jag undrar om flickor tänker mer än pojkar. Är det så? Om jag byter kön, kommer jag då att sluta tänka så mycket? Lillasyster ett är ledsen för hennes pojkvän har varit dum mot henne och lillasyster två är ledsen för hennes pojkvän är för långt bort och har aldrig tid att prata med henne i telefon. Då tycker jag att jag har det ganska så bra som är ensam, trots att jag längtar efter något helt annat. En siamesisk tvilling skulle jag vilja ha. Och jag tänker på en tvåa på Frösön, inte vill jag bo i den själv heller. Jag gillar kollektiv, trots att det blir smutsigt och stökigt.

Idag är det faktiskt fredag, men inte till någon större glädje. Jag jobbar nämligen imorgon också.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback