Val

Jag blir nog kvar på Exchange finans. Det är för tidigt att gå tillbaka till Max. Jag kan ju ångra mig sen och kanske får jag komma tillbaka då. Eller så inte. Jag undrar vad som hände med uppkörningen jag gjorde. Det måste ju finnas papper på den någonstans. Om jag nu skulle vilja fortsätta på den banan.

Varför Max väljs bort:
* Den allra viktigaste anledningen är såklart personalen. Jag känner inte att jag har egentligen någon utav den heltidsanställda personalen som är på samma nivå som mig. Alla är yngre och det leder till att jag i slutändan blir utan vänner. Jag kommer jättebra överens med de lite yngre tjejerna, men de jobbar ju bara då och då och det räcker inte. Nu ver jag inte hur det kommer att bli på mitt jobb framöver med vänskap, men jag gillar Colleen och Adriana iallafall. Vad det gäller Liliane så får vi se, men om jag inte gillar henne så är det ju så att jag inte är ensam. Sköter inte Liliane sig så skulle vi säkert kunna få henne bortflyttad.

*Jag slipper åka tunnelbana. Det  är ju snudd på dödstrist. Visserligen är det ett väldigt bra tillfälle att läsa, men äh!, jag väljer bort tunnelbanan  och cyklar istället och sparar några slantar vilket såklart jämnar ut sig eftersom jag skulle få en bättre lön på Max.

* Jag känner mig pigg och fräsch på morgonen och skulle faktiskt kunna ut och springa varje morgon. Idag springer jag inte eftersom det hänger regn i luften, jag har varit sjuk och jag drack alkohol igår.

* Anna flyttar hit på lördag och hon kommer också att jobba måndag till fredag. Jag vill ju vara ledig när Anna är ledig. Jag vill vara ledig när alla andra är lediga. Jag struntar i de här lediga dagarna i veckorna man får på Max, jag kan ta ut lite kompledighet istället.

* Jag kan sitta på mitt jobb och samtidigt söka nya jobb. På Max kan jag bara jobba på Max och när jag kommer hem är jag så trött att jag inte orkar titta på andra jobb.

* Anna och jag ska ju ut och dansa varje kväll när hon har flyttat hit, det är en omöjlighet om jag jobbar på Max, men absolut helt möjligt om jag fortsätter växla pengar. Jag börjar ju inte förrän tio varje dag.

* Jag skulle kunna plugga distanskurser medan jag jobbar, det gör faktiskt Adriana.


Ja, jag tror att det är klart då. Nu ska jag bara ringa till Nabil och meddela honom det. Läskigt. Ja, hade jag haft en chef som inte var så läskig så kanske jag hade stannat på Max.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback