Container punks

Idag har jag:
* Gett 4,50 kr till en tant som sa att hon var uteliggare. I själva verket var det nog 3,50 kronor samt 50 pence. Hur vet man förresten att nån är hemlös och inte bara psykiskt störd och går och tigger? Kanske är det samma sak. Jag skulle iallafall vilja att uteliggarna ska kunna legitimera sig som hemlösa.
* Sett en hund som såg ut som en golvmopp. Jag har aldrig sett nån sån på riktigt. Den var så snygg! Jag tror att hundrasen heter komondor, men jag hittar ingen bild på nån som är lika snygg som den här som jag såg idag.
* Träffat Charlie. Han kom in på Max och gav mig en kram. Hanna blev nyfiken och undrade vem det var. En gammal klasskamrat, sa jag. Men han såg gammal ut, sa Hanna. Ja, men du vet inte hur gammal jag är, sa jag. Hur gammal är du då, fråga Hanna. 25, sa jag. 25!! Hanne, visste du om att Linnea är 25! utbrister Hanna. Jag hörde inte vad Hanne svarade, men Hanne borde ju veta, hon satt senast igår och läste mitt anställningsbevis högt för mig.
* Slutat ungefär 4 timmar för tidigt från jobbet. Det gjorde inte mig nåt idag. Det var alldeles för lite folk så jag kände mig mest rastlös.

Igår:
* Handlade två punkarkillar av mig som stank alkohol och hårspray. Den ene hade tuperat håret större än... jag vet inte vad. Det var stort helt enkelt. Han hade dessutom tights som var rosa och svartrandiga, minikjol och nitbälte. Han och hans kompis var överlyckliga över att få sina uc's (ultimate cheese) och skuttade fram till mig när de insåg att det var deras tur i kön. Människor gör mig lyckelig.


Putte kommer inte idag. Han kommer imorgon istället. Han ska åka med ett tidigt tåg som han bara inte får missa. Jag ska se på Lost om en liten stund.

Allt är klart med att Daniel ska bo här. Han ska betala hyra och så. Det är bra för min ekonomi. Han sköter sig dessutom ganska så bra. Han skvallrade för mig idag om alla dammråttor han hade dammsugit upp under Idas säng.

Alla äter pizza idag, förutom jag. Men jag ska inte klaga för jag har ätit kalasmål både igår och idag. Det är faktiskt godare än pizza. Funderar på om jag inte ska satsa på att bli tjock ändå. Jag skulle kunna leva på bara och endast orginalburgare resten av mitt liv. Fast det kanske skulle bli trist till slut. Minimorötter med taco-dip ska det vara till.

Kommentarer
Postat av: Ettrüe

Neeeeeej, det ska vara lökringar!!!

2007-02-11 @ 18:51:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback