Modeoffer

Gårdagens icke-tränande kompenserades med två folköl, två drinkar, chips och dipp. Lovely! Såg sen senaste avsnittet av Lost och började att tvivla på konceptet. När i h-vete ska det hela lösa sig. Är det verkligen hela två säsonger kvar? Jag skiter väl i Desmonds historia!!

Idag har jag blivit inspirerad. Började med att läsa i "hanteringen av odöda". Har hållt på med det ett tag och anser att det är en mycket bra bok. Läsvärd minsann. Ska läsa slutet idag. Sparar på det göttaste till en härlig natt så att säga.

Vid halv tolv åkte jag in till T-centralen och träffade Matilda och hennes mamma, Kerstin, som kom med tåget från Leksand. Skoj! Vi tog bussen till Dramaten och gick gatan in mot Beckmans. Där var det Beckmans stickvisning. Årskurs två visade upp sina kreationer och vissa saker var mest märkliga medan andra var riktigt inspirerande. Jag gillar såklart Annelie Arns kreationer bäst eftersom de är mest prinsesslika. För den som är intresserad finner man Annelies kreationer på denna sida:
http://www.pimpinette.se/ , men jag har faktiskt inte sett några lika fina kreationer på sidan som jag såg på visningen idag. Det jag vill ha är lagom korta klänningar med puff och tyll. Helt plötsligt var det alltså hur spännande som helst med mode. Ja, jag vet att jag har haft intresset förut, innan jag började hysa nån sorts agg till det hela, men just nu är jag törstande och önskar att jag hade tiden och pengarna att hålla på med något dylikt. Jag får fundera på saken helt enkelt. Men något modeoffer blir jag nog aldrig ändå. Det var spännande hursomhelst att hänga lite på Beckmans med modeller och elever och se en sunkig gammal byggnad fylld av skaparglädje. En gång följde jag med Magnus Berglund till hans skola, Idun Lowen, som ligger vid värtahamnen. Det var en ganska så gammal och sunkig byggnad, men med så mycket skaparglädje att man inte såg smutsen och trasigheten. Varför har jag aldrig vågat mig in på nån sån där skola?

Samtidigt har jag en enorm längtan efter att få jobba med människor. Jag kan längta tillbaka till äldreomsorgen på Edshult, eller promenader med Anna i Torvalla, mys på kollot i Lycka, eller lyckan över att se förståndshandikappade Ullis lära sig nya saker som 50-åring. Människor gör mig lycklig och längtande och jag önskar att jag alltid kunde få göra något sånt. Men vad ska jag sträva efter? Att jobba som undersköterska resten av mitt liv? Att kanske jobba som specialpedagog? Jag har ingen aning just nu. Om ändå någon kunde putta in mig på rätt väg. Det finns alldeles för mycket jag vill göra just nu. Ja, alltid finns det för mycket jag vill göra. Ta hand om, pyssla och skapa..

Nu ska jag krypa till sängs med min bok. Imorgon ska jag prata med P och sen åka till stan och unna mig något trevligt. En film och en bh är väl inte för mycket begärt?

Kommentarer
Postat av: Andreas

Angående Lost. Här är 3 alternativa slut på serien. 1. En programledare landar på ön i en helikopter och meddelar människorna där att dom är de nya deltagarna i nya säsongen av Survivor. Att det dom genomgått hittills bara har varit ett test för att sållabort de svaga. 2. Michael Jackson eller Mike Tyson vaknar och säger till någon att dom haft en helt sjuk dröm. 3. Sista avsnittet är bara 2.5 minuter långt och innehåller endast eftertexter.

2007-02-20 @ 08:31:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback