Nattmänniskan

Jag är något trött just nu, men det känns bra, för jag vet ju att jag har gjort något bra. Jag har jobbat till tre två nätter på raken nu och varit hemma halv fem båda dessa nätter. Det är ett elände att det tar en och en halv timme att ta sig hem, men egentligen lider jag inte så mycket utav det. Det har gått bra att jobba natt iallafall. Inte så mycket folk och det har varit skönt att bara vara två som tar hand om restaurangen. Och om jag får säga det själv så är jag en jäkel på att handskas med människor. Får väl se hur det går när jag ska jobba helgnätter sen. Då blir det på allvar. Idag lyckades jag sova till kvart över elva. Vet inte om jag ska sova mer nu eller om jag ska vänta tills det blir kväller. Har försökt att få tag på räven och höra om det är idag vi ska äta makaroner hos johan. Kan ju vara bra att vara lite pigg om jag ska umgås med folk.

Annars händer inte så mycket just nu. Jag har tänkt ta en promenad, men måste nog borsta tänderna först och få på mig lite kläder.

Fick brev från mitt försäkringsbolag idag som vill ha polisanmälan och kvitto på snowboarden innan de gör något mer. Något kvitto har jag ju inte, men jag har mailat till boardstore och frågat snällt om de har något sånt kvar. Annars är det som det är. Jag tänker aldrig slänga några kvitton igen. Inte till kära ägodelar åtminstone.

Inte trodde jag att nån skulle vilja sno In my new life från mig. Det är ju ganska så banalt. När jag tänker efter så var punkten köpa en sån punkt där allt stod som jag skulle köpa för att bli den jag ville vara. Det är en ganska så märklig punkt när jag tänker efter, eller praktisk. Men allt går ju inte att köpas för pengar. Men när jag var yngre så trodde nog jag att om jag hade "rätt" jacka så skulle "han den där" bli kär i mig. Hemska tanke. Och sånt där existerar väl fortfarande. Eller? Man köper ju inte en massa kläder bara för att man vill vara snygg för sig själv. Nog om det, jag klarar inte av att tänka idag. Det blir för invecklat.

Jag orkar inte riktigt med min syster idag. Jag har en mild huvudvärk och vill helst inte ha sylt och brödsmulor på golvet när jag är trött och har ont i huvudet. Idag är ingen bra städdag.

Jag ska göra mig en köttfärssås och ta en promenad och ta det lugnt resten av dagen om inte grabbarna hör av sig och säger nåt annat. Men det blir nog lugnt hos Johan också.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback