Promenix

Ja, okej, jag hittade en hyfsad slinga med hyfsat mycket skog som tog nästan en halvtimme att gå. Springer man två varv blir det kanske lagom. Jag tycker ändå att mitt hår luktar avgaser. Jag har nog blivit allergisk mot Stockholm. Jag har ont i huvudet, men det är nog av trötthet och inte avgaser.

Johan undrade om jag ville äta middag med honom på Max. Klart jag vill. Men har jag 200 kronor kvar tills jag får nästa lön så vill jag inte spendera mer än en fjärdedel på mat som jag kan äta varje dag på jobbet. Fast det är ju väldigt god mat förstås. De där tvåhundra ska jag lägga på alkohol. För alkohol är bra mot sorger. Ett tag iallafall.

Anneli kom förbi och hämtade sin post. Jag berättade för henne om att Ida eventuellt ska flytta. Känns bra att förbereda henne på det. Men då chockade hon mig genom att säga att hon vill ha kvar lägenheten så länge som möjligt. Jag som hela tiden har trott att vi bara ska få bo kvar här tills i sommar nån gång. Då är det ju egentligen ingen brådska. Men, men... Nu vet jag ju inte alls vad som händer. Då kan jag ju lika gärna hyra ut Idas rum till nån annan. Nån som vill bo här? Säg bara till!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback