Drömmar

Ibland hamnar jag i en annan värld. Det är egentligen den här världen, men jag är någon annanstans. Jag är i snön och får åka bräda. Det enda som förstör min dröm just nu är att jag är i Stockholm och att min bräda har blivit snodd. Jag har ju kvar min gamla förstås, men jag älskade verkligen min lilla venue-bräda med vackra vita bindningar. Jag har kikat på boardstore om de har nån liknande kvar, men de är ju för långa! De är en decimeter för långa och dessutom finns det bara bruna, fula bindningar. Nåväl.. Jag ska höra med mitt försäkringsbolag om jag får ut några pengar för att den har blivit snodd. Jag vet att självrisken är på 1200, men det är det ju värt om det går att få en ny bräda. Men eftersom jag lämnat den utomhus och eftersom jag inte har något kvitto kvar på att jag köpt den vet jag inte hur det går. Annars får jag väl spara och spara så att jag kan köpa en ny. Det är ju ingen brådska. Först när jag bor nära fjällen igen är det kanske idé att köpa en ny.

Jag är orolig för kvällen som kommer. Hur ska jag orka hålla mig vaken till klockan tre? Har tänkt gå ut en sväng om en stund och sen ska jag bara vila så att jag orkar sen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback