Ingenting

Citerar Johan: "Mitt enda nyårslöfte blir att jag ska lista ut vad jag vill och sedan göra det fullt ut."

Ja, hur nu det ska gå till vet jag inte. Men det är verkligen detta jag vill och inget annat. De senaste dagarna har bara bestått av en enda fråga och det är just: Vad vill jag?

Om jag gör en lista över saker jag vill göra och saker jag inte vill göra borde jag ju komma fram till något vettigt.

Vad som har fått mig att fundera så mycket de senaste dagarna är flera faktorer.
1. Jag fyller 25 år om 5 dagar, borde man inte veta lite vad man vill när man är 25? 
2. Jag ska på intervju imorgon för ett jobb som jag tror kan vara skitbra för mig, men som jag är livrädd för. 3. Jag har varit krasslig i halsen sen innan jul och därför har jag inte pluggat något, vilket får mig att fundera på att strunta i den här kursen i Uppsala.

Just nu har jag egentligen ingenting att förlora. Jag har redan ett jobb. Jag har någonstans att bo, och skulle jag bli utslängd härifrån kan jag säkert bo hos någon annan jag känner.

Hur sjutton kan klockan redan vara ett. Jag har spelat Daxter hela morgonen och inte ätit nån frukost. Min enda plan för dagen är att gå till Mälarhöjden och kopiera mina betyg inför intervjun imorgon. Jag brukar inte vara nervös inför sånt här, men nu är jag plötsligt det. Varför? Jag har inte varit såhär nervös på jättelänge.

Just nu vill jag bara göra ingenting. Jag vill hänga här hemma i lägenheten och spela Daxter och sy klänningar i långa rader.

Jag är nog för gammal för att spela Daxter egentligen. Jag är helt usel på det. Men det gör kanske inte så mycket för då tar det bara längre tid att bli klar med spelet.

Allt är för rörigt i huvudet just nu.

Jag återkommer säkert lite senare. Är så sugen på snus, men jag tänker inte köpa snus. Nån måtta får det vara.


Kommentarer
Postat av: Johan

Du är nervös för det är ett jobb du tycker skulle vara bra för dig och inget som egentligen kvittar. Eller hur?

2007-01-03 @ 17:46:53
Postat av: Linnea

Ja, så är det nog..

2007-01-03 @ 21:33:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback