Jobbelijobb.

Har spelat Daxter en stund nu på kvällen, men blev ganska så less. Vill att det ska vara lätt och enkelt som i början utav spelet. Kanske ska återgå till Loco Roco istället, får se hur jag gör.

I morse var jag alltså på arbetsintervju. Jag kom bara en halvtimme försent, men det är väl sånt som accepteras i Stockholm när kollektivtrafiken lägger ner. Jag tyckte att det gick riktigt bra. Jag var lite nervös, men det gick snabbt över. Ulrika som intervjuade mig var trevlig och verkade positivt inställd till att anställa mig. Allt kändes jättebra och kul och vilken chans detta är. Men varför är det så dåligt betalt? 92 kr/timmen är väl inte så väldans bra. Jag tjänade faktiskt mer hos Anna. Dessutom är detta enbart på kontorstid vilket innebär zero ob. På Max tjänar jag 86.75 kr/timmen, men på kväller och helger 103.25.

Ja, nu måste jag minsann väga för mot nackdelar. Vad vill jag? Jag skulle vilja både på Max och kontorsfixarna. Varför kan man inte få jobba dygnet runt?

Efter intervjun åkte jag till Max. Jag stod inte med på bemanningen så jag kunde få åka hem, men på schemat stod det att jag skulle jobba så jag stannade kvar. Tre timmar stod det på schemat, men det blev 6,5 timmar. Bra för mig som skulle ha jobbat på juldagen men blev sjuk. Det var roligt som vanligt på Max. Jag kör på min egen devis; hellre noggrant än snabbt, något som kanske inte uppskattas av alla.

Jag tror att jag är snyggast i stan när jag står i kassan på Max. Men jag kan väl få tro det.
Saker som talar för att jag är snyggast i stan när jag står i kassan på Max:
1. Jag fick fyra kronor i dricks. (man får aldrig dricks på Max)
2. En spanjor vinkade glatt hejdå och lämnade sina sopor kvar på bordet. (jag tror att det var för att han ville att jag skulle komma ut och ta bort dem)
3. Karl Dyall tittade på mig fast han inte handlade av mig. (Han tittar säkert på alla. Man liksom sugs fast i hans blick.)(btw, han har handlat av mig en gång förut. Det är säkert därför han kommer tillbaka, eftersom jag var så trevlig. Eller så kan det vara för att Oscars teatern inte ligger så långt från Max.)
4. Två fransoser luktade Hawaiian Tropic vilket får mig att längta efter sommaren. Jag är alltid snygg på sommaren, för då har jag så lite kläder på mig. Eh..

Saker som talar för att jag inte är snyggast i stan när jag står i kassan på Max:
1. Jag har en sur mun som min mamma när jag inte pratar eller ler.
2. Jag har en fet finne på hakan.
3. Jag har dålig hållning, för det såg jag på film när jag var hemma över jul.

Nåväl.. Jag tycker att det är härligt att känna sig snygg. Det är nämligen ganska så svårt i den där fula hatten. Ni får komma in och titta och se vad ni tycker.

Nu ska jag äta chips och dipp. Jag har inte ätit så mycket idag, men måste jag välja att äta något så tänker jag äta chips och dipp. Alltså det vore verkligen så gott med snus. Huvva! Jag som tänkte att det skulle vara mitt hemliga nyårslöfte att sluta, men det nyårslöftet tänker jag inte hålla.

Imorgon är det fredag!

Jag har fått en massa räkningar från A-kassan. Huvva! Jag avskyr den nya regeringen. De är luddiga. Ja, eller jag vet inte. Jag tycker att de är elaka iallafall. Nu går jag till chipsen. Hej!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback