Kalas

Ja, idag ska det städas och jag ska tvättas. Har fått klartecken att Mia, Thomas, Jessica och Fredrik kommer. Johan kommer också såklart. Om han inte gör som räven. Erik "räven" Hansson kommer antagligen inte eftersom han just idag måste träffa sin flickväns kompisar. Jag sa till räven att jag inte blir ledsen, men att han faktiskt måste träffa mig nån annan dag i såna fall. Men lite ledsen blir jag. Mia lät lite besviken också när hon frågade vilka som kom. Hon trodde nog att vi skulle bli fler. Det trodde jag också. Jag hade faktiskt räknat med räven och Christin. Christin bjöd jag in förra helgen och då sa hon okej, men igår så sa hon att hon hade lite mycket att göra just idag. Människor alltså!

Johanna verkade lite sugen, men jag har inte hört något mer. Jag får ta det som det kommer iallafall. Jag och Matilda funderar på att ha ett större kalas längre fram, men hon kommer kanske inte att gå med på det när hon ser vilka jag vill bjuda.

Helt plötsligt känner jag mig grå inombords. Skulle vilja skita i allt vad kalas heter och bara ligga i min säng hela dagen. En vecka kvar tills jag får fara härifrån.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback