Snöö!

Snöö!

Jag längtar så mycket efter snön. Idag är det blå himmel här i Stockholm och blåser litegrann. Det kunde lika gärna vara en dag i oktober som en dag i mars. På lördag bär det iallafall iväg till Östersund, där finns det förhoppningsvis snö.

Igår var jag i Vaxholm och hälsade på Christin. Hon bjöd på födelsedagsmiddag. Hon har världens finaste lägenhet med pysselrum! Jag hoppas att syster kommer in på sin skola så hon kan söka en studentlägenhet så jag får flytta härifrån nån gång till min egen lya där det inte är gammalt damm fasttorkat på golvlisterna.

Jag började dagen med att skriva brev till Lena. Äntligen! Hoppas att Lena svarar kvickt, för nu var det verkligen evigheter sen vi hördes.

Jag ska stoppa i mig lite frukost och sen hämta kort som kommit på posten. Sen har jag att göra en stund och stoppa in dem i fotoalbum. Borde åka till Johan nån dag och få lite bilder på skiva. Det är ett elände att inte ha nån egen cd-brännare. Syster har ju det förstås. Får kanske utnyttja henne så länge jag bor här. Men det känns illa att förvara mina bilder både på Johans dator och på Patriks. Avskyr verkligen att ha saker utspridda över landet och speciellt när det handlar om foton. Mina små barn!

Frukost var det ja!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback