Tvättdag

Jag skulle egentligen tvätta nu, men eftersom lillasyster behagade ta med sig tvättstugenyckeln till skolan så sitter jag bara och väntar på att hon ska komma hem. Får se om någon hunnit stjäla tvättiden innan dess. Antagligen. Det är snåla jävlar som bor i det här huset. Jag har iallafall bytt lakan och dammsugit. Något vettigt gjort. Ska ta dagens promenad så småningom också, men först vill jag ha klarhet i om får tvätta eller ej.

Igår jobbade jag från 12 til 21. Ganska så lång dag. Åkte hem tillsammans med en orginalburgare i påse. Den var kall när jag satte mig i soffan framför CSI, men oj så god den var ändå. Ja, jag bör nog hålla mig till en promenad om dagen om jag ska äta orginalburgare varje dag. För blir det såhär långa dagar blir man ju lätt ganska så hungrig och trött och orkar helt sonika inte ställa sig och laga mat och då slinker det nog gärna ner en eller två hamburgare med några tacodippar. Det måste ju finnas en anledning till att alla assistenter har stora rövar på mitt jobb. Men de är nog födda såna också. Nu ska jag tvätta!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback