Arbetsvecka

Någon snäll hade lagt en tablettask i min cykelkorg när jag skulle cykla hem från jobbet. Godiset låg dock på backen bredvid, men jag såg det ändå som en vänlig gest.

Ja, jag får alltså bara en veckas semester. Det blir en hektisk vecka. Först hem och sen till Östersund och sen tillbaka till Stockholm snabbt som ögat. Hinner kanske ta det lugnt hemma i Leksand ett tag och i Östersund får jag försöka att bara vara. Sen ska jag jobba en vecka och sen ska jag hem till Dalarna igen och gå på kusin-Malins bröllop. Näe, nån riktig semester blir det alltså inte.

Ikväll kommer mamma till stan. Hon ska bo hos syster så jag kommer nog inte att få se så mycket av henne. Men imorgon ska vi på allsången. Jag ska skynda mig hem från jobbet och sen åka in till stan. Jag kommer nog inte riktigt att hinna dit i tid, men vi kanske bara driver omkring på Skansen iallafall.

Ja, jag får helt enkelt försöka att leva upp på kvällarna. Men idag är jag bara trött. Var ju uppe tidigt i morse på morgonpromenad i solen. Det var skönt minsann. Kan det inte fortsätta att vara sol och värme, tack?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback