Att inte sitta still

Visst fan, jag sitter still nu också, men jag tänker hela tiden. Jag försvinner inte ut i tomma intet och trasslar in mig i några meningslösa tankar.

Det var bättre idag. Faktiskt en hel del bättre än igår. Jag visste ju vad jag hade att vänta mig och kunde därför förbereda mig på att dölja alla gäspningar.

Men idag fick jag jobba litegrann. Jag tyckte det gick fint, men det var tydligen en diff i min kassa vid dagens slut. Förstår inte hur det gått till. Varenda kund jag har tagit har ju allting dubbelkollats. Ja, det kanske var en eller två kunder jag tog på helt egen hand. Nåväl, imorgon ska jag räkna ännu mer noggrannt. Vi räknar ju mycket på maskin också. Jag litar ju inte helt på den. Allt kan ju fela.

Konstaterade idag att jag kommer att få två löner den här månaden. Det blir fint det. Jag ska visserligen ha två veckors semester och då kan pengarna komma väl till pass. Så var det helt plötsligt onsdag imorgon och alltså snart helg igen. Lovely! Inte för att jag vet vad jag ska göra, men jag är ledig. Jag ska väl städa lägenheten så att den skiner och sen ska jag rymma ut i naturen eller whatever.

Längtar efter att Anna ska flytta in och Kathy ska flytta ut.

Det går för övrigt dåligt för mig med att inte bita på fingrarna. Jag tänker åtminstone på det så jag hoppas att det blir bättre.

Det tar exakt en kvart att cykla till Skärholmen och då cyklar jag inte ens särskillt snabbt. Min cykel är inte så snabb.

Nu ska jag lägga mig i sängen och läsa. Kathy har sin kille här och de ska se på tv eller film eller nåt. Det är ironiskt att jag betalar den jävla tv-licensen när jag inte ens ser på tv nu för tiden. Ja, jag ser på den ibland. När jag ska äta har jag den som sällskap ibland. Men sen somnar jag oftast i soffan. När jag blir stor ska jag nog inte ha nån tv. Jag kommer att bli stor när jag får en egen lägenhet och ett eget liv att bestämma över.

Vem är det som bestämmer nu då kanske ni undrar? Ja, det borde ju faktiskt vara jag som bestämmer över mitt liv. Ja, det är det ju. Men jag är tydligen inte helt tillfreds med det hela så jag ska göra allt som står i min makt för att få som jag vill. Linnea framför allt.

Ojoj! Sängen ropar på mig. Han vill att jag kommer nu så att vi får så mycket tid som möjligt eftersom jag kommer att börja vrida och vända på mig klockan sex imorgon bitti. Han ska vara snäll och smeka mig till sömns.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback