Lidingö

Nu för tiden håller jag bara tyst. Jag pratar inte så mycket. Jag är bara tyst.

Det blev inget seglande igår. Det regnade för mycket och inte blåste det heller. Flaggorna hängde som sura disktrasor. Tanken var ju att vi skulle segla katamaran. Alltså bara en liten en. Så det skulle bli våtdräkt. Men det blev alltså inget av med det. Vi kröp ner i jacuzzin istället. Ja, fastän det regnade litegrann, men det var ju varmt och skönt. Låg där tills vi var lagom skrynkliga. Inomhus blev det korsord och sudoku som sig bör på sommaren.

Senare roades jag av bröderna P när de tillsammans skulle laga middag. Pannkakor med linser i. Ingen höjdare. klockan blev halv elva innan maten var klar. Min mage knorrade högt under hela måltiden. Jag var ju ashungrig, men ville ju inte ha mat så himlans sent.

Idag har jag sett Marie Antoinette, ringt till Kathy och sagt att jag tycker att hon ska flytta, ätit pastasallad och sovit i soffan, skrivit listor i dagboken på vad jag ska göra av mitt liv.

Ja, angående de där listorna så kommer jag inte så långt.

Den ser ut som följer:
1. Aldrig snusa igen
2. Aldrig röka igen
3. Aldrig bita på naglarna
4. Börja spara pengar dvs, sluta köpa onödiga saker
5. Börja klättra och springa

Så långt har jag kommit hittills.

Imorgon börjar jag mitt nya jobb. Jag har inte varit nervös hittills, men nu känner jag att det börjar knorra lite i magen. Jag tar en promenad.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback