Otursdag?

Det är ju fredagen den 13de idag! Vilken utmaning! Hur ska det firas?

Hur som helst så fick jag brev från VHS igår om att jag står som reserv till en massa sjuksköterskeutbildningar. Det hade jag helt och hållet glömt. 6e plats i Östersund, men det är ju struket numera. Jag står kvar på allihop som är i Stockholm så får vi se vad som händer. Känner mig inte så sugen på att bli sjuksyrra just nu. Just nu är jag mer inne på att bli polis. Men helst av allt vill jag ju ha ett yrke där jag får ha dräkt. Flygvärdinna vore inte så dumt. Men det var ju inte riktigt det jag tänkte mig egentligen. Jag kan visserligen ha dräkt på mitt nuvarande jobb. Det är ju bara att införskaffa en. Dräkt alltså, vilken knasig dröm. Dräktförsedd med håret i knut i nacken. Jag tror att det är högklackat som hör till. Hur ska det gå med mina fötter? Måste kanske släppa den där dräkt-drömmen. Jag bygger vidare på nån utav mina andra två drömmar. Jord-under-naglarna-drömmen eller Jobba-hemifrån-Grekland-drömmen.  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback