Fundersam och trött

Började morgonen med att få hejdlöst ont i magen. Vet inte alls vad som hände. Låg i fosterställning i en timme och kunde inte röra mig. Sen tog jag itu med tvätten.

Någonstans påvägen förlorade jag mig själv. Just nu vet jag inte alls var jag är. Jag är ute på äventyr som vanligt. Men det är som vanligt ganska så lugna och stillsamma äventyr jag har för mig. Ute och ser mig om i den stora staden. Kanske den alldeles för stora staden. Kanske kommer jag aldrig att tröttna. Kanske blir jag kvar här.

Jag är helt röd idag. Jag är röd i ansiktet och röd på kroppen. Känner mig trött i hela kroppen av all sol. Det blir nog en lång natt. Men det är inte så många nätter kvar. Kanske, kanske är det en utav mina sista nätter jag jobbar i hela mitt liv. Men så optimistisk ska jag nog inte vara.

Jag återkommer när andan faller på.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback