Alkoholens biverkningar

Den sämsta biverkningen av alkohol är att man ibland inte vaknar upp i sin egen säng, jag avskyr när det händer. Det har ju hänt två gånger den här veckan som gått och det känns inte alls bra. Samtidigt kan jag se det lite positivt eftersom jag tillåter mig själv att släppa kontrollen en stund. Bara tar allt som det kommer och struntar i att försöka fixa en taxi hem eller en hitta en buss som ska åt mitt håll.

Jag var på Lucky House igår med syster och hennes vänner för att fira hennes 23-årsdag. Dansade och drack några öl och höll mig på en lagom onykterhetsnivå. Fick dansa med Anna och prata med Olle och Stefan, annars var det faktiskt inte så mycket som var skoj. Jag var mest rädd för att jag kände mig så gammal, jag måste försöka att bota den där rädslan på nåt sätt. När luckan stängde drog syster på efterfest i Limhagen. Kvar blev jag med Stefan, Anders och Thomas. Det kändes skumt att hänga med hockeybögarna, jag som försökte att undvika dessa individer så gott jag kunde när jag gick på gymnasiet. Vi tog en taxi till Limhagen till en seg efterfest som bestod i att dricka ljummen öl, se på en Marilyn Monroe film och försöka att ta hand om en lillasyster som låg på toaletten och kräktes paj. Vid klockan fyra hade alla lyckats hitta någonstans att sova så då blev det lugnt i lägenheten. Jag vaknade som vanligt först av alla kl. 6. Försökte gå omkring i lägenheten och bli trött igen, men lyckades istället få två katter i hälarna som när jag gick och la mig igen kröp ner under täcket och låg på täcket och spann som två små elmotorer. Mina ögon svullnade snabbt igen. Efter nån timmes försök att bli av med katterna stängde jag dörren till sovrummet och fick sova ytterligare nån timme innan nymf parakiten som stod i hallen började skrika som ett fån och väckte hela lägenheten. Då kunde vi tillsammans konstatera att det hade blivit sommartid under natten och att klockorna skulle ställas fram en timme. Jag försökte att få liv i en seg syster så att vi kunde ta oss hem. Först sa systern ja, sen sa hon nej. Far kom och hämtade mig och jag for hem och duschade och sov en timme till. Hela dagen har mest bestått av mat som mest känns svårsmält; våfflor, tårta och porterstek. Jag har sett på Wild kids och innan dess en film som far filmat i Kina. Jag höll på att somna och jag tror att far tog ganska så illa upp. Men det var ju inte för att filmen var trist utan för att jag är så trött. Men om en timme är det nästan acceptabelt att gå och lägga sig igen.

Imorgon far jag tillbaka till Sthlm. Längtar inte det minsta. Det har varit så skönt att vara här hemma ett tag. Hann ut på Styrsjön en sväng med far och har suttit ute i solen och försökt att få fräknar på näsan. Vill inte tillbaka till Max och inte tillbaka till avgaser och människor med tomma blickar. Jag ska fortsätta mitt sökande efter nytt jobb och så får vi helt enkelt se var jag hamnar någonstans.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback