Halta-Lotta

Japp! Vågade inte kliva ur sängen i morse för det gjorde så ont i foten. Steg så upp och höll mig i väggarna för att ta mig in på toaletten. Det knakade i hela kroppen. Satt på toa, men det gjorde så ont i foten att jag inte kunde koncentrera mig på att kissa. Haltade tillbaka till mitt rum och satte på mig byxor och plockade fram is och la mig i soffan och såg på tv med ispåse på foten. Lovely. Lindade foten och haltade tillbaka till mitt rum, men det gjorde då ännu ondare. Jag hoppas innerligt att det snart känns lite bättre. Jag måste iallafall ta mig ut till tvättstugan idag.

Det lustiga är att mamma igår påpekade att hon inte tror att det här jobbet är bra för mig med mina fötter. Tydligen hade läkarna sagt det när jag var liten, att jag inte skulle ha något spring-jobb när jag blir stor. Så idag får jag as-ont i foten. Det är snudd på inflamation tror jag. Men jag ska tvätta och annars ta det lugnt och svalka foten med is så hoppas jag att det är bra imorgon så att jag kan jobba.

Vad är det för fel egentligen? Är det inte det ena så är det det andra. Snart skiter jag i allt och flyttar hem till mamma och pappa. De skulle bli glada iallafall, frågan är om jag skulle bli gladare. Men Therese och Matilda skulle också bli gladare. Jag tror nog att jag skulle bli lite gladare. Jag skulle kunna vara fars lärling, eller jobba extra på Lustholen och cykla på min fina cykel. Ja, helt hemskt skulle det faktiskt inte vara att flytta hem, men att gå ut och dansa på Lucky skulle vara hemskt. Men jag går ju aldrig ut och dansar här heller, så det är väl struntsamma.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback