Je suis une folle

Om jag någon gång bor ensam i ett stort hus ska jag köpa mig ett fett piano.

Vaknade efter ett idag efter nattens arbete. Kom hem klockan sju imorse och försökte skriva dagbok för jag var vid gott mod, men det blev bara fyra ynkliga rader som inte sa så mycket. Träffade två killar på tunnelbanan som tyckte att jag skulle köpa pepparsprej "det finns många idioter i Stockholm". Träffade en påstridig man ute på gatan som prompt skulle skjutsa hem mig i en taxi, men jag lyckades avstyra det hela. Människor alltså. Någon hade brytit sig in i ett förråd på jobbet och bajsat i en verktygslåda. Varför ens göra sig besväret? Förrådet ligger i anslutning till handikapptoaletten.

Jag har pratat med Kathy och sagt att hon får komma hit när hon vill. Borde ha träffat Matilda idag, men huvudet är lite för trött. Ville flytta till Östersund idag när jag hittade mina shorts. Längtar efter att få spela volleyboll med grabbarna och springa omkring barfota i gräset utan några som helst bekymmer. Borde nog bli bästis med Larry för jag inbillar mig att det är full fart hela tiden då.

Syster har rymt hemifrån. Hon hade lämnat en macka på bordet. Vet inte om hon hade tänkt att jag skulle äta upp den. Jag tordes inte. Men med tanke på alla gånger som hon äter upp mitt godis så borde det ju inte vara mer än rättvist att jag trycker en macka som hon lämnat framme på köksbordet.

Jag vill ha ett normalt jobb som alla andra så att jag är ledig på helgerna. Då kanske jag skulle kunna börja klättra i berg eller inomhus. Eller åtminstone gå en sväng på stan i någon annans sällskap.

image37
Mina nationalekonomkollegor på Uppsala universitet K och Emilene som inte vill vara med på bild. Den 14/12-06 i väntan på nobelpristagare Edmund S. Phelps föreläsning. Av någon underlig anledning har jag raderat alla bilder på stilige Ed.

image38
Julolivträdet 24/12-06

image39
Bästa 25-årspresenten för en Linnea, bakelse på sängen.

image40
Biprodukt från den "fantastiska" chokladkakan som Johan bakade den 13/1-07.

image41
20/1-07

image42
21/2-07 Jag ska aldrig bli sambo!

image43
Skoglunds Ida den 10/3-07 Östersund.

image45
På besök hemma i Leksand den 24/3-07.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback