Livets mening

Jag kommer inte ut nåt mer idag. Det skulle i såna fall vara för att gå och handla nåt gott. Jag tänker bara på mat hela tiden. Möblerade om i köket och blev nöjd, Daniel verkade också nöjd, men inte Ida. "Varför har du möblerat om i köket?" Det låter inte som att hon gillar det när hon ifrågasätter det. Men hon ska ju flytta snart antar vi, så då kan jag möblera bäst jag vill. Jag och Daniel såg på senaste avsnittet av Wild kids på Idas dator. Jag gillar verkligen det programmet. Speciellt han den lille Fredrik med tjejigt långt hår. Jag vill också få barn som pratar lite ballt som han gör.

Jag har dessutom sökt två jobb idag. Jag fick nämligen min lönespec för nån dag sedan och blev grymt besviken. Man får ju mer pengar i månaden om man tar studielån. Visserligen ska de pengarna betalas tillbaka sen, men ändå!! Jag har ingen studentlägenhet, det innebär att elen inte ingår som den oftast gör i studentlägenheter. Jag har en pojkvän som bor på annan ort, det kostar pengar att åka till honom. Jag måste sluta försöka lura mig själv att jag är nöjd med att jobba på Max. Jag tror inte att det är någon som har gått på det. Jag skäms ju alltid när jag måste svara på den frågan vad jag gör annars. Skäms, skäms, skäms.. Usla lilla Linnea. Men jag är rädd att jag inte klarar av så mycket mer. Jag blir ju livrädd när jag läser platsannonserna. Men nu måste jag nog söka ändå. Har man inte sökt så har man ju ingen chans alls att få nåt nytt jobb. Mamma blir ledsen när jag säger att jag tror att jag inte duger bättre till. Johan tror att jag skulle klara av hans jobb. Jag vet inte jag.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Klart som fan du skulle klara mitt jobb. Det är ju inte så att du blir insatt i en roll direkt och du ska klara det - det är ju till att bli inskolad.

Fast visst, just mitt jobb kräver ganska stora kunskaper om bilar, men min TYP av jobb skulle du klara galant så organiserad och administrativ som du är, om det nu kanske gällde något annat än bilar.

2007-03-14 @ 18:45:56
Postat av: Ettrüe

Klart som fan du skulle klara mitt jobb. Det är ju inte så att du blir insatt i en roll direkt och du ska klara det - det är ju till att bli inskolad.

Fast visst, just mitt jobb kräver ganska stora kunskaper om bilar, men min TYP av jobb skulle du klara galant så organiserad och administrativ som du är, om det nu kanske gällde något annat än bilar.

2007-03-14 @ 18:46:05
Postat av: Ettrüe

Oj, dubbelidubbeli

2007-03-14 @ 18:46:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback