Smokey

Jag har inte kommit längre idag än ut på balkongen mellan två människor som rökte. Det var skönt med sol, men sen gick den i moln och då gick jag in och har sysslat med den nya stora flicksysslan: internet fönstershopping. Jag avskyr att vara flickig, men det går ju inte att komma ifrån.

Syster och jag har bestämt att hon ska åka hem till Leksand på sin födelsedag. Jag ska nämligen åka hem och Daniel kommer också att vara hemma. Jag har redan köpt biljetter. Vill inte riktigt egentligen eftersom jag vet att Patrik också är ledig den helgen. Känns konstigt att vara ledig samtidigt som honom och inte få vara där han är. Men jag måste faktiskt åka hem till mor och far nån gång. Har inte träffat dem sen innan nyår. Syster och jag bestämde också att vi inte ska åka hem till Leksand efter för att gå på Towes 20-årsfest med studio54-tema. Det blir för mycket åkande fram och tillbaka helt enkelt. Ida har ju påsklov sen också och blir det som vi tror så kommer hon att få den nya lägenheten första april. Men just nu vet vi ju inte ens om hon får nån lägenhet.

Såhär är det: jag kan bara bo ifrån Patrik tills dagen innan jag fyller 26, för den dagen jag fyller 26 får jag inte längre resa som ungdom med sj eller sas. Det är mycket dyrare att vara vuxen. När jag fyllt 26 ska jag bli bofast, det är mitt mål.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback