Vårsol ger ångest

Det var så varmt utanför vårt fönster i morse att våran termometer fick spunk. Det var mellan 16 och 30 grader ungefär. Tror att det var 16, men det var som att kvicksilvret flöt ut i resten av termometern också.

Jag har varit till Fruängen och handlat mat. Mat är helt fantastiskt ju. Jag går i affären och vill handla allt. Därför är det bäst att bara ta en liten korg, när den blir tung vet man att det räcker. Det är även bra att vi inte har nån bil, för med bil kan man handla jäääätte mycket mat. : )

Jag har träningsvärk i armarna idag, för igår fick jag i uppdrag på jobbet att gå till max på hamngatan och hämta bärkassar eftersom våra var slut på vasagatan. Det är ju inte hiskeligt långt mellan, men en bit är det och det var tyngre än vad jag trodde att bära en packe bärkassar. Jag blev erbjuden en liten vagn, men tackade nej. Jag svettades som en gris. Det är verkligen vår i huvudstaden.

Jag har städat och funderar på vad jag ska göra med resten av dagen. Jag vill gå ut i solen, men samtidigt inte. När det är vackert väder och man är ledig måste man ju gå ut. Räcker det med att bara sitta på balkongen och läsa kanske? Eller så ska man åka in till stan och titta på vårmänniskor på hötorget. Ja, lite ångest får jag nästan av vårsolen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback