Att glida på noret

Ja, idag har jag glidit på noret tillräckligt. Jag blev faktiskt ganska så less. Det är finemang att hänga med Matilda och det är kanon att träffa människor som gör en glad. Men sen då? Det går för långsamt på något sätt. Min kropp kommer att få en chock imorgon när jag ska jobba. Allt går ju så mycket snabbare i Stockholm. Just nu känner jag mig faktiskt så less på Leksand att jag knappt vill komma tillbaka till midsommar, men det ändrar sig nog.

Jag har inte hört något alls om nåt jobb idag och det känns inte bra. Jag var ganska så glad igår. Jag vill ha ett annat jobb! Jag kommer inte att orka jobba på Max hela sommaren. Eller det är väl klart jag kommer att orka det, jag känner bara att jag vill göra något nytt. Please..

Jag måste snart gå och lägga mig för imorgon går tåget klockan 06.01 från Leksand. Det är ju galet tidigt.

Just nu önskar jag bara att jag hade en trygg famn att krypa ner i. Jag skulle en hel helg vilja ligga i den där trygga famnen och inte bekymra mig för någonting. För i en trygg famn behöver man inte bekymra sig för någonting. I en trygg famn har jag ett tryggt jobb, disken är diskad och kylskåpet är fullt med mat. Förhoppningsvis regnar det även utanför fönstret utanför den trygga famnen.

Matilda och jag var till Sågmyra idag och handlade på Lager 47. Matilda köpte presenter till Mats samt ett par sandaler till sig själv. Jag köpte en minikort kjol med en vacker text på, två par tights och två par trosor. Jag konstaterade i samma veva att jag borde vaxa benen. Ja, för ska man ha minikorta kjolar så måste man helt enkelt vaxa benen. Jag tror att det hör till.

Ibland kan det slå mig att jag borde ha flyttat till Åre ändå, men sen går det över. Jag blir kvar i Stockholm, jag lovar. Men får jag inget nytt jobb så kommer jag antagligen att börja längta bort. Men jag får kämpa vidare som sagt. Men jag tycker att jag förtjänar lite flyt. Eller? Är inte jag tillräckligt bra för att förtjäna lite flyt. Får kanske börja jobba inom vården i värsta fall. Det är åtminstone bättre betalt än Max.


Nog om funderingar. Snart är det midsommar. Och jag ska snart på en Mötley Crüe konsert, den femte juni närmare bestämt. Måste se till att få ledigt tills dess. Ajöken!


Kommentarer
Postat av: Kalle

Vad står det på kjolen?

2007-05-24 @ 21:43:27
Postat av: üe

Vi kan ha gissningstävling. Jag tror att det står Arigato Sushi Wok.

2007-05-25 @ 06:41:25
Postat av: KJ

"Jag är MAXad"?

2007-05-28 @ 01:54:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback