Målarlust

Vaknade i morse och visste inte riktigt vad jag skulle göra med dagen. Sov uruselt. Vaknade flera gånger och ville kliva ur sängen men det var ju alldeles för tidigt. Blir det kanske så när man har en helt ledig dag som man inte riktigt vet vad man ska gör med? Låg och läste en stund och då kom jag på att jag skulle måla.

Tänkte städa idag, men insåg sen att det är för mycket jox i vardagsrummet. Får vänta med att städa tills Johan har flyttat ut. Jag tog ett bad istället och åkte sen in till stan och införskaffade en canvas att måla på. Härligt som bara den. Ska nog sätta fart snart, eller så inte.. Jag har en plan iallafall. Köpte även lite färger fast jag egentligen inte har råd med det. Jag hoppas helt enkelt att det där med pengar löser sig på något. Dvs, jag hoppas att Matilda ger mig lite pengar för arbetet jag lagt ner på sakerna till henne. Hoppas att hon gör det snart, börjar bli ganska så tomt på mitt konto.

Har haft det riktigt fint på jobbet i helgen. Synd att fötterna gör ont. Fast de gör ju inte lika ont när det är kul på jobbet. Fast kul är kanske fel ord. Jag trivs. Jag trivs när jag får bestämma lite och vara delaktig i allt.

Matilda ringde och var ledsen idag, mindre kul. Hoppas att det löser sig på bästa sätt.

image67
Mitt hemman. Snart är det midsommar! Då blir det långbord i trädgården. Alla hälsas välkomna. Jäj!

Ja, snart ska jag på Mötley också, närmare bestämt nästa vecka. Det blir ballt. Andreas, Tommy och jag. Är mest nöjd med att jag lyckades byta bort mitt jobb den dagen. Jag är på ett strålande humör idag. Jag älskar lediga måndagar!

Jo just det.. Jag skulle ju utropa någon sorts vinnare i tävlingen om vad det står på min nya kjol, men tyvärr så har alla två tävlande fel. Såhär står det:

"När det känns tungt
är det enda rätta att ge sig ut
i skogen och plocka blåbär.
Det är ändå det som var meningen
från början
innan allt blev så komplicerat."

Fint va?!


Kommentarer
Postat av: Andrea

Hej där! Jag har börjat virka en jättestor sjal, det är kul och billigt om man vill fixa med något. Kram

2007-05-29 @ 09:57:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback