Som en liten hora

Jag fick vara ledig idag. Jag åkte till jobbet och klev innanför dörren och frågade om det var mycket att göra. Nej, sa Hanne, du kan få åka hem igen om du vill. Är du seriös? frågade jag. Hanne pep iväg och kom tillbaka med bemanningen för dagen. Ja, du får åka hem igen. Tack för idag! Hej och tack, sa jag och så åkte jag hem igen. Gråter inte för det. Jag sov så dåligt i natt. Jag hade mensvärk som en liten hora, förutsatt att små horor har mer mensvärk än många andra. 

Jag ska försöka att få iväg Johan med på bio lite senare idag. Just nu är jag själv inte så pigg på det, men jag kanske blir. Jag vill bara ligga i sängen hela dagen och känna mig sjuk och läsa. Eller jag vill ju egentligen inte känna mig sjuk, men jag känner mig ju sjuk just nu. Det är ju sånt eländigt väder också. Ett riktigt bra väder för att kura i sängen hela dagen. Gott!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback