Hur har de tänkt nu?

Ja, med det här att höja hyrorna efter efterfrågan. Hallå!? Var ska vi bo. Alla vi som är fattiga och jobbar i Stockholm ska alltså flytta till skogs igen där det inte finns några jobb. Vilka ska jobba i Stockholm då? Fattar ingenting. Nu är det nog dags att skriva till en politiker och få det förklarat för mig.

http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=572&a=761883/

Okej, nu kanske jag är med igen. Förhoppningsvis blir det inte några marknadshyror. Men jag som har planer på att flytta till skogs borde ju glädjas. Jag kanske kan få hyra en lya i nån glesbygd för minihyra.

Kommentarer
Postat av: sjuksyrran

Helt sjukt. Pga av bostadssit. i Sthlm är jag glad över att ha flyttat. Dumma politiker!

Postat av: J

Ett bra initiativ, då kanske det lönar sig att bygga hyresrätter igen. Helt sjukt att bästa läget ska kosta lika mycket som en lägenhet ute i förorten. Ps. du bor i bostadsrätt, så du drabbas ju inte din borgare :D

2008-04-18 @ 16:52:34
Postat av: Limpan

Men det är ju ingen som kommer att ha råd att bo i de dyra hyresrätterna. Bara en massa pensionärer eller lata rikingar. De måste bygga ny tågräls in till staden så att snabbtågen kan komma dit snabbare från Kalix.

2008-04-18 @ 16:59:27
Postat av: Limpan

Ja, men en vacker dag kommer V att tröttna på mig och då kanske jag vill bo kvar i Sthlm. Eller så vill jag inte det och då är ju det här prima.

2008-04-18 @ 17:01:09
URL: http://endumen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback