Is-sadel

Huvva! Det är hål i min sadel på cykeln så den har dragit åt sig en massa vatten i det gamla skumgummit i den och nu när det varit minusgrader i natt så är det som att sätta sig på en isbit. Tur att jag inte är den som får urinvägsinfektion i första taget. Men skulle jag vara en sån skulle jag ha fått det efter två minuter på den där sadeln. Jag fryser fortfarande trots att jag snart varit här i en timme.

Det slog mig på min väg till jobbet att jag blir lite glad att T och M litegrann upprörs över mitt påstående om att jag aldrig kan flytta hem till Leksand. Det tyder ju på att de är ganska så angelägna om att jag ska flytta hem så att vi tillsammans kan leva lyckliga i alla våra dagar. Fint! Men jag säger ingenting om var mina barn ska växa upp, det visar sig nog så småningom. V har dock helt sjuka barnplaneringar, men jag säger inget om dessa. Jag har aldrig träffat en pojke som ens törs prata om barn med mig. Min biologiska klocka gör volter av glädje.

Det blir en spännande helg. Idag ska V bort på bandyavslutning efter jobbet och därefter ska han iväg och jobba och slutar klockan tre. Själv ska jag få syster på besök. Imorgon ska jag jobba i Kista för första gången. Lite nervöst. V ska iväg och träffa fransoser och sina pysselkompisar. Sen ska jag han jobba natt igen. Själv ska jag förhoppningsvis träffa Anna någon gång efter att jag slutat jobbet och ta mig ut för att dansa. På söndagen ska så jag kanske mest bara vara trött och V också. Därefter ska V träffa pysselklubben för att måla. Jag vet inte vad jag ska göra, men jag funderar på att starta en egen pysselklubb och måla på söndag. Om det är någon som är sugen på att hänga på så kan ni höra av er. Vi kan hålla hus i Västra skogen. På måndag är det som bekant en mycket viktig match på Råsunda. Då kommer Victor inte att komma hem förrän någon gång sent på kvällen, så själv tänkte jag rymma hem till A och fortsätta klurandet på vår nyskapade pysselklubb. Jag har en massa ideer (min dator vill inte göra apostrofer på e:na om ni undrar), så det jag tidigare påstått om att jag inte har någon kreativitet är lögn. Men min kreativitet flödar som bäst precis innan jag ska somna. Föreslog senast igår för V att vi istället för att sova ska ligga och prata hela natten, men det är ju han som bestämmer, så jag får snällt sova. Men det är oftast bara V som får höra mina ideer, ska försöka att inte glömma bort dem så att jag kan framföra dem om någon skulle vara intresserad av min lilla förening. Visserligen går det att driva föreningar på egen hand. Har ett förslag att skapa en enmansförening och därefter välja in vilka jag vill ska vara med i min förening och med lite lobbyverksamhet övertala dem att vilja vara med. Jag ska vara envåldshärskarinna och bestämma allt. Jag är ju ganska så bra på att bestämma. 

Hoppas att någon vill gå och äta lite frukost med mig snart. 

Jag bakade bröd idag, jag är även ganska så bra på det. I nästa tävling kan man få vinna en limpa.  

Kommentarer
Postat av: T

blir du bara lite glad ;( vill inget hellre än att du och M ska komma hem. Ensamt här uppe! Tror inte du förstår riktigt. pussel/T

2008-04-11 @ 10:57:01
Postat av: Matilda

Vad heter du på familjeliv? Puss!

2008-04-11 @ 23:07:02
Postat av: Limpan

Se bloggnamn.

2008-04-11 @ 23:23:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback