Jag hade en gång en båt

Tänk om man gick i skolan så man kunde skolka då och då. Jag försöker att skolka då och då, men det går inte så bra. Det är inte så att jag inte trivs här på jobbet, det är bara det att det ibland är ganska så fint väder och då har jag inte så stor lust att sitta här. Men jag ska snart åka hem jag. Det är bara en timme kvar.

Jag har käkat tre gratismackor nu på eftermiddagen och köpt två majblommor. Gratismackorna kom sig av att någon haft konferens i huset och då blev det en massa mackor över. Gratis är gott! Satt uppe på taket en stund med grabbarn i solen när de käkade glass. Jag käkar inte glass, jag käkar bara lakrtispuckar, men jag har än så länge inte fått tag på nån sån. Jag har käkat två glassar av misstag. Betalat för glass i tron att det skulle finnas lakritspuck, men när jag har börjat leta i frysboxen har någon lakritspuck inte existerat. Jag käkar hellre mackor än glass. Skulle antagligen kunna leva på enbart mackor. Men ska man leva på mackor fungerar inte någon sorts GI-diet.

Jag var överlycklig över min sunkiga matlåda idag. Hade glömt bort att jag hade den med mig när jag gick för att käka lunch. Tittade på vad matsalen hade att erbjuda och såg för min inre syn mig själv sitta och gnaga på ett kycklingben i armod. Två sekunder senare kom jag på att jag hade matlåda med mig och skuttade gladeligen till kylskåpet och trollade fram min matlåda bestående av omelett med parmesan, salami och paprika. Har ingen som helst lust att slänga bort pengar på mat som jag inte vill äta.

V ska tydligen åka till Trelleborg på söndag. Jag hade ingen aning om det, visste ju inte att deras bojkott upphört. Trist. Spelar egentligen inte så stor roll, han ska ändå jobba natt så han kommer att vara trött hela helgen ändå. Det jag tycker är riktigt trist är att han eftersom han åker iväg kommer att fortsätta att vara trött i dagar efteråt och han som precis varit sjuk kommer ju inte att må bättre efter en sån där resa. Men jag ska inte lägga mig i det där. Vill ändå att han ska göra allt roligt som han vill. Jag ska leka med Anna i helgen. Ska försöka att inte gå ut. Ut och dansa alltså. Vi hoppas att det blir fint väder så att vi kan gå ut i solen.

Söndagen vid Karlberg var ju inte alls dum liksom.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback