Juno

Jag har precis sett Juno och nu vill jag bara att V ska vakna så att jag får umgås med honom, men jag har bestämt att han ska få sova till två. Misstänker dock att han kommer att vakna av sig själv snart eftersom det låter som att resten av huset har vaknat och börjat rumstera om.

Juno är en fin film. Jag vill också bo i USA och vara sexton. Är det sådär på riktigt att gå i skolan i USA? Skulle vilja undersöka den saken. Men antagligen är det det, annars skulle ju inte alla skolor se ut sådär i amerikanska filmer.
Hoppas att det regnar ute enligt väderprognosen, annars kommer jag att få ångest när jag drar ifrån gardinerna och släpper in dagen. Känns ju märkligt att leva halva dagen i mörker frivilligt. Men jag har åtminstone sett på film. Skulle kunna ta mig in till stan en sväng för att köpa något som jag cravear efter. Men jag väntar tills det att V har vaknat. Då ska jag ge mig ut i världen så får han följa med om han vill eller så drar jag iväg på egen hand.

Längtar som vanligt inte till jobbet imorgon nu när det är söndag. Jag gör oftast som så att jag alldeles för tidigt börjar fundera på vad jag ska göra när jag kommer till jobbet på måndagen vilket är skitdåligt. Måste lära mig att koppla bort jobbet när jag är hemma. What to do?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback