Rött te

Dricker rött te som är så rött att det ser ut och smakar som varm saft. Det var lite läskigt nästan. Har lyssnat på Blondinbellan på radion och inser att hon minsann har ett flådigt jobb. Och nu kommer jag med ett uttalande som jag kanske kommer att få ångra, men jag gör det ändå. Jag tycker inte att hon verkar så dum ändå. Jag ska erkänna att jag knappt läst hennes blogg, hon har ju blivit känd ändå. Har sett läskiga bilder på henne i tidningen och har därefter tyckt att hon verkat läskigt. Nog har jag läst inlägg ibland som inte varit helt brighta, men jag har också varit ung och dum. Jag är fortfarande inte helt klok och tänker ibland inte innan jag talar (skriver), men nu är jag ju inte känd och behöver därmed inte oroa mig så mycket.

Jag har en kanonbra ide på vad jag ska skaffa mig för hobby. Jag ska bli snorintresserad av fotboll och tifo. Jag ska sticka flaggor i grönt och hänga på Sös varje hemma match. V skrattade bara åt mig när jag berättade för honom att jag tänker sticka in Söderstadion. Hans vän, gammal, säger att sticknätverket Knitta please är en feminist-organisation, som att det skulle spela någon roll. Som att det är fel att vara feminist. Är inte alla feminister? Jag tycker inte om folk som är emot feminism. För mig är feminism att alla ska behandlas lika oavsett kön. Det är inte att kvinnor ska behandlas bättre än män, utan lika. Vill inte alla att det ska vara lika?

Nu ska jag börja jobba, annars kanske J kommer med klagomål idag igen. När jag får lika mycket lön som du får J, då ska jag sluta surfa.

Kommentarer
Postat av: J

För mig är feminism att alla får ta fruktstund när de vill oavsett om det är dag eller natt eller vilken världsdel som är drabbad

2008-04-10 @ 18:27:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback