Tävling! Vinn hemstickad mössa!

Vad är det för väder vi har egentligen? Tror du att jag är sugen på att cykla hem eller? Nä, jag menar det! Vädret är precis lika ruskigt som jag är trött. Jag är trött. Och bara för att jag är trött får jag en massa saker att göra. Känner att mitt tålamod börjar tryta. Svär lite för mig själv för att en del personer är lite tröga. Det är bara när jag är trött som mitt tålamod tryter. Som när jag jobbade som personlig assistent och fick ligga vaken hela nätterna och lyssna på en tjej som skrek. Då var jag trött och då var det väldigt nära flera gånger att jag gick över gränsen för vad man får göra som personlig assistent. Psyket håller inte. Fast man älskar den lilla skitungen så skulle man kunna göra vadsomhelst just då för att få henne att vara tyst.

Jag längtar till Jämtland. Det är trist egentligen. Lyssnade på en intervju med Peter Stormare där han pratade om att han inte kan flytta hem till Arbrå eftersom det vore att gå bakåt i utvecklingen. Man måste hela tiden gå framåt i utvecklingen. Detta innebär att jag aldrig kan flytta tillbaka till Leksand eller Östersund, utan nästa gång jag flyttar till en annan stad så blir det en ny stad. Det blir Milano. Eller vad vet jag. Jag kan ju bli kvar i Stockholm också. På Dalagatan kanske. Då ska jag gå på Friskis & Svettis för det tycker jag är kul. Vid närmare eftertanke är det det enda jag längtar efter just nu. Att få gå på F&S. Borde unna mig ett årskort för att det är första gången jag längtar efter något som är nyttigt och bra. Men idag blir det inte några såna investeringar.

Idag är det hockey, men jag vill inte se. Jag vågar inte. Jag vill inte se Leksand förlora mot Brynäs, jag vill bara inte det. Så låt mig slippa. Jag vill spela fiol istället och lägga pussel på golvet. Men jag äger inget pussel. Varför gör jag inte det? Jag som älskar att pussla. Jag ska hem och tvätta. Har faktiskt inte några förhoppningar om att V ska ha gjort det. Det är min städvecka, men är jag såhär trött fortsättningsvis blir det ingen städning. Veckan är så gott som förstörd nu. Imorgon är det ju visning på Lidingö och den här gången tänker jag inte missa det. Jag kan väl åtminstone få drömma om att ha en större lägenhet. 

Jag är så trött att jag börjar inbilla mig att sladdarna till skärmen rör sig som ormar.

Tänk om det inte blir nån sommar. Tänk om det blir grått och trist. Jag tror att det kommer att bli en fin sommar i Jämtland, jag tror nämligen på Jämtland. Jag tror även på Norge. Och så tror jag på Pato. Jag tror inte på mobiltelefoner och internet. 

Eftersom jag behöver en hobby och jag är ganska så bra på att sticka mössor så vore jag tacksam om någon vill vara med och tävla om en hemstickad mössa av mig. Det du ska göra är att maila motivering på hur din drömmössa ser ut. Bästa motivering och design förslag vinner mössan. Skriv din mailadress i kommentatorsfältet så hör jag av mig med vidare info.

Vad gör man inte för att få något att pyssla med. Ska komma på någon mer bra tävlingsgren så småningom. Nu är det faktiskt dags för mig att åka hem. Jippie jäj! Regnet, here I come!

Kommentarer
Postat av: Therése

Jag borde få mössan utan att kommentera.... :) den ska vara rosa och vit eller vit eller svart. Den mest ensamma flickan läser så sorgliga inlägg på denna blogg. -varför? Bästaste Nea kommer aldrig att flytta hem?! :(

2008-04-08 @ 19:53:07
Postat av: Limpan

Man ska aldrig säga aldrig! :)

2008-04-08 @ 20:00:48
Postat av: Anonym

Jag är sur och purken och borde inte kommentera ditt inlägg, men kan inte låta bli: är Peter Stormares ord din lag nu då eller? Fastän precis när jag skrivit det där, med en något sarkastisk underton, kommer jag på mig själv - varför inte? Blev galen på Erik i min klass idag. Han satt och skrattade åt att Mussolini ska ha satt upp någon pjäs, eller om det var ett musikarrangemang, och det tyckte Erik var hilarious eftersom att Mussolini var så ond (för då kan man ju inte vara kreativ?). Då tog jag upp att nazisterna var erkända för sin kreativitet - och jag var den enda som kände till detta?!! I och för sig har jag inte bevis svart på vitt, men detta fenomen talas det ju om jämt (måste ju finnas böcker om det t o m väl)?! Hitler som designade VW-bubblan för att vinna folks förtroende etc. Han samlade ju även ihop folk som var smarta, duktiga layoutmässigt mm (bara hakkorset liksom - mycket välkomponerad, stark symbol som nazismen satt en så hård prägel på, att den inte längre får användas ens i folkdräktsbroderierna där den var så vanligt förekommande som soltecknet), visserligen för att vinna människors hjärtan på det - men vad är det som definierar kreativitet då? Vi kom nästan omedelbart in på det, nämligen; huruvida nazisterna var kreativa måste ju vara en definitionsfråga, tycker Erik. Är allting relativt då? Måste man göra gott med sin kreativitet för att det ska få heta kreativitet? Konstruktivt? Kan det inte vara kreativt att starta ett krig? Erik tycker inte att folkmord är kreativt, och det påstod jag visserligen inte heller med det jag antydde (lätt att dra sådana omedelbara paralleller när det kommer till ett så starkt ämne antar jag), men å andra sidan måste man väl vara ganska kreativ om man lyckas genomföra ett massmord och ha ett helt folk bakom sig? Alternativt att lura ett helt folk till att tro att det är något annat, bra som pågår samtidigt? Är inte att ljuga egentligen ganska kreativt? Påhittig=kreativ, för mig. Och påhitt är ju sannerligen inte alltid vackra.. Det kan ju räcka med att man tror på dem själv, eller något, så är de väl kreativa. Eller hur är det där egentligen? Erik tyckte nämligen inte att man är kreativ bara för att man gör fina saker. Och det kan jag ju hålla med om... Men nazisterna hade väl en undermening med allting om något? Kanske inte i våra ögon en konstruktiv avsikt, men man behöver väl inte vara frisk för att vara kreativ heller? Ja, det är svårt, det där med definitioner. Blir lätt lite luddigt. Känns nästan lättsamt att tro på det Peter Stormare säger, after all!? Men jag tycker inte att du ska göra det. Därför att jag tycker inte att han verkar så smart? När jag åker hem, åker jag inte hem till det gamla. Jag åker hem till en ny dag och ser på mitt hem med ögon som är en dag äldre än igår. Tycker att det blir klarare, det här med samhällsstruktur. Om man tror att allt elände genom tiderna beror på kyrkan, kan man ju fråga sig om man inte hittat på allt tok baserat på annat än gud. Är det inte själva tron, övertygelsen, som är farlig? Kanske t o m parat med detta återkommande i kreativiteten? Och om vi inte var berättigade till att tro på någonting alls=ha en åsikt, eller att utföra något - går det ens, lever man då? Vad pratar man om förutsatt att man inte får tycka något? Känns det realistiskt att krig någonsin kommer att ta slut? Inte för mig just nu i alla fall, kan jag lova. Jag blev ju utmålad som något slags Hitler själv, efter den där jävla diskussionen. "Hon som tycker att nazismen är kreativ". Men ok, därför att jag lägger inget värde (positivt eller negativt) i ordet kreativitet förrän någon berättar att det är fel och belägg finns. Vad heter motsatsen liksom? Borde kanske starta en egen blogg..:-) Kram banan!

2008-04-10 @ 15:06:17
Postat av: Matilda

Ah, och så var det jag som skickade ovanstående lilla inlägg också, förresten. Och gör en tarm-mössa. Ett helt slingrande system. Ska du avbilda min bör knutar förekomma lite varstans också. Den vill jag vinna!:-) Bra om du övar tekniken för ett annat projekt..! Puss!

2008-04-10 @ 15:12:55
Postat av: Limpan

Oj! Var fick du luft ifrån?! :) (Vet att du har gott om sådan.) Ja, varför inte en egen liten blogg kära du? Jag menade inte att Peter Stormares ord är min lag, det var bara något jag funderade på. Angående de kreativa nazisterna så har jag hört talas om dessa. Tyskarna hade en hel hög med vetenskapsmän och uppfinnare som arbetade för dem under andra världskriget, men exakt vad de uppfann vet ingen eftersom de letades rätt på när kriget var slut av usa och antingen mördades eller kidnappades. Det har jag läst i en bok som visserligen handlar om konspirationsteorier så det är kanske inte helt sant, men jag tycker fortfarande att nazisterna var kreativa. Och jag är inte nazist. Jag kan även tycka att 9/11 var kreativt. Och är det inte kreativt att uppfinna en väckarklocka som kapar av en tå varje gång man snoozar bara för att det blir blodigt och gör ont? Jag tycker den där Erik verkar vara trist. Jag vill så gärna ha en kreativitetsklubb, ja, eller vi kan kalla det syjunta, men vi kan samtidigt vara lite onda. Puss puss! (Ska fundera på det där med mössan, jag vill ju ha ritningar.)

2008-04-10 @ 15:57:25
Postat av: Matilda

Jaså, skulle det vara så (ritning).. Men jag låter din kreativitet flöda fritt, är inte det skönt? Brukar bli bäst så. Du kommer att få ett betalt jobb på min framtida verksamhet!:-)
Jag tycker också att Erik är trist. Eller kanske inte trist.. men skum! Förstår honom inte, och jag förstår inte varför folk försöker att vara så svåra att man inte ska komma dem in på livet.. liksom medvetet. Kallprat är inte helt fel egentligen, ibland. Att vara lite svennig, i alla fall om man inte förstår varann. Även om det inte är farligt att man tycker olika. Min klass är nog egentligen lite.. feg. Konflikträdd, och det tycker inte jag hör hemma på min skola. Så då får man väl röra om i grytan lite själv.;-) (Jag är såklart inte heller nazist btw, men jag tycker kanske att det är lite fånigt att anklaga dem för att inte vara kreativa när jag tror att det är precis vad de var. Kanske sjuka och besatta, men iaf. Känns lite bättre ikväll med allt..he.) Min granne verkar må mindre bra ikväll. Han skriker så att det skallrar i våra fönster=inte ett skämt. Nu på någon kompis, flickvän eller kanske ett syskon. Ränner så mycket folk där hela tiden så. Normalt tror jag att han på ett osunt sätt försöker uppfostra sin hund. Man behöver aldrig känna sig ensam här. När de inte skriker spelar de musik som man kan sjunga med i till inpå småtimmarna, eller lämnar hunden själv hemma i några timmar, och det verkar inte Lovely, som eländet heter, gilla - och markerar det å det tydligaste. Nåväl, det är bara att räkna till tio och låtsas att de är familj, eller något. Apropå det: skaffa familjelivsida! Det har jag gjort (!). Så får man se fina bilder på Leya och Rasmus t ex.
Nu ska jag försöka sova! God natt - KRAM!

2008-04-10 @ 23:21:57
Postat av: Limpan

Nu har jag skaffat en sånd där familjelivsida, men jag tycker att den verkar dum för det det går ju inte att byta lösenord. Hallå T, nu får du faktiskt hjälpa mig här!
Min kreativitet är ganska död. Är glad att jag inte går på din skola. Jag är inte konflikträdd, men jag skulle aldrig klara av att skapa hela dagarna.

2008-04-11 @ 07:48:01
Postat av: T

Du kan byta lösenord, men då måste du bli +medlem. Kostar visserligen pengar. Men kan jag komma ihång en sjukt mkonstig komblination av bosktäver, siffror och bokstäver så kan du mitt hjärta ;) Vad heter du på familjeliv? Ska lägga till dig i min adressbok, då får du tillgång till bilderna på Lusen.....fast de kan du ju även se på fb! Pussel

2008-04-11 @ 09:56:31
Postat av: T

aj så mkt hullerombuller bokstäverna placerade sig i ovanstående inlägg.....skyller på Lusen ;)pillermaja på tangenterna!

2008-04-11 @ 10:02:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback