Apostrof

Undrar om jag måste börja skriva mitt namn med apostrof. När jag började på det här jobbet fick mitt namn helt plöstligt en apostrof. De flesta som bär mitt namn bär det med apostrof, men jag är inte döpt med apostrof. Nu mailade jag en indier (indierna styr världen, har jag sagt det förut?) och han svarade trevligt med mitt namn och apostrofrn satt där, för i outlook har mitt namn apostrof. Funderar på om jag nu måste börja skriva mitt namn med apostrof för att inte indierna ska bli förvirrade. Men äsch, min namnskylt utanför dörren har ingen apostrof.

Förresten tyckte jag ju att det var hur häftigt som helst med namnskylt på skrivbordet när jag satt i kontorslandskapet och nu har jag en utanför dörren. Häftigt. Men häftigheten har liksom tagit slut. Ge mig 25 tuss i månaden så kanske jag kommer att tycka att livet är häftigt igen, en stund i alla fall.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback