Bajs

Jag var extremt elak idag. Jag tror att det blir så när man inte bajjat på hela helgen, all skit liksom samlas i en och så förvandlas man till ett elakt monster. Nu är jag snäll igen, ska ta en dusch och sen blir jag nog helt normal igen.

Helgen var helt klart över förväntan. Tog bilen till Närke och det första vi gjorde var att åka ut i båten med Far och plocka upp burar med kräftor. V var helt överlycklig, han strålade. Kvällens höjdpunkt var när V slängde en stor jäkel i bröstet på Far. Det var ju första gången V kom så nära levande kräftor, men blev genast en hejare på att plocka dem.

Under lördagen visade han även upp sin grabbighet när vi bytte bete i burarna genom att gladeligen pilla på en död brax. Pilla i ögon och öppna munnen och äckla sig, skönt att se att han trivs alldeles ypperligt även på landet även fast han så gärna vill bo i staden.

Vi roade oss även med att leka med kusinbarnen Svea och Siv. Inte trodde jag att det var så kul att leka med en fyraåring, min favorit är såklart hårsalong. Jag kan sitta i evigheter och få håret ihoptrasslat eller få det borstat lite på måfå. Svea är så ball eftersom hon är tvåspråkig. Jätteduktig på svenska, men när hon inte förstår säger hon:"Jag vet inte mer." Har lite svårt med grammatiken, men vad gör väl det när man är fyra bast och egentligen har tyska som modersmål. V tränade lite på sin tyska så de kunde prata med varandra så att jag inte förstod. Lustigt är också att hon startar vissa meningar med "aber". Lillasyster Siv var mest glad eller så jättearg, svårt att veta riktigt vad hon ville. Undrar när man får se Svea nästa gång, det lär ju dröja minst ett år iallafall.

Nu är V på fotboll och jag har sett på Hitta Nemo, vet inte riktigt vad jag ska hitta på nu förutom att duscha. Ska hämta min cykel i Västertorp eftersom systers snälla pojkvän ska ta med den till mig. Härligt! Det kommer att gå dubbelt så snabbt att cykla till jobbet på min riktiga cykel. Jag har längtat!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback