Hjältinnor

Jag är minsann ingen hjältinna jag inte. Jag är usel.

Upptäckte nyss att
Alex Schulman ju är barnbarn till Sven Stolpe, det var stört, jag har ju läst böcker av honom. När jag var yngre var jag fascinerad av stora kvinnor i historien däribland drottning Kristina som ju Sven skrivit böcker om. Nu blev Alex helt plötsligt lite mer intressant.

Mäh! Nu är Alex på radion också, jag visste inte det här.

Apropå det så lägger jag inte en bild på en annan tjusig kvinna.



Min absoluta favvodrottning, kan det ha att göra med att det är Cate Blanchett som gestaltar henne, Elizabeth I, alltså?

Ledsen att jag missbrukar wikipedia idag.

Kommentarer
Postat av: sebbe

okey, får ta mig i kragen och gå

och se den:)



hehe jag får alltid att ja ska jobba

med folk :P

Postat av: sebbe

glömmde skriva..ja ska blir gymnasielärare

i biologi kemi och naturkunskap:D

2008-08-20 @ 11:47:48
URL: http://sebbegaylife.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback