Lyckligheten

Är trött idag för det är måndag och jag var full i lördags och när man varit full på en lördag så blir man trött.

Det var ett mycket trevligt 25-årskalas (fest heter det, men jag gillar ordet kalas mycket bättre). Det var bara det att det var en hel drös med grabbar och så några få brudar som var där i egenskap av flickvän vilket gjorde att det ställde till det eftersom en del grabbar kanske var lite väl påflugna och de flesta tjejerna var sex år yngre än mig eller mer, vilket innebär att de inte riktigt har lärt sig att säga ifrån ännu och någon av dem gjorde ett snedsteg medan någon annas pojkvän blev sotis för att nån flickvän pratade lite för länge med nån annan grabb. Rörigt. Det blir lätt så.

Jag raggade tjejer istället, det var jussom lite mer sport. Så jag blev ett telefonnummer rikare. Sen försökte jag att ta hand om trötta grabbar som frös genom att bädda in dem i filtar och så försökte jag få Pogo att vilja ligga med mig, men det fungerade inte. Ingen större förlust.

Igår var V och jag trötta och kära. Är det för att man är bakis som man blir helt konstig och romantisk och nästan gråter av lycka? Jag är djävulskt kär i V idag också, vem är inte det i någon som låter en ge bort en Hello Kitty tavla till sin kompis som fyller 25 som jag aldrig träffat förut och det är bara grabbar på festen som inte förstår att det är humor med Hello Kitty när 25-åringen kallas för Katten. Nej, V skäms inte utan tycker bara att jag är härlig, trots att jag själv tycker att jag är en tönt. V är bäst!

Idag är det derby och jag ska vara hemma för ingen vill gå på fotboll med mig. Men det gör inget. Jag ska vara hemma och vara kreativ istället. Igår hann jag faktiskt rensa lite i mina högar och stoppa in i pärmar och slänga en massa trams. Känns mycket skönt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback