Musraket

Lite trött och förvirrad kanske. Kom till jobbet och gick in på toaletten för att byta om, kände mig inte så svettig så jag hoppade duschen. Skalar en tampong och försöker att stoppa in den, men muttan har slutit sig som en mussla. Vad är det för fel? Försöker en minut till, men då upptäcker jag att det redan hänger ett snöre ut därifrån. Jag kan inte minnas att jag stoppat dit den. Tänker tillbaka på när jag satt på toaletten hemma lite tidigare, jo, visst var det inte så att jag öppnade den där rosa asken åtminstone. Ja, då var det kanske så att det var jag som stoppade dit den i morse. Ja, vi säger så, då får den sitta kvar där.

Idag är det storhandling på schemat. V verkar lite sur eftersom jag inte vill cykla och handla, jag vill ta tuben. Men V har ju tatt min cykel eftersom hans fått punka och nu använder jag ju min fin-cykel och den har ingen pakethållare och så mycket tjafs där fram att jag inte tror att det går att få dit en cykelkorg. V förstår inte, eller han förstår, men han är ändå lite sur för han vet att lite även handlar om att jag är livrädd för att cykeln ska bli snodd när vi är inne och handlar på Daglivs. Jaja, men var sur då. Jag tar tuben. Det känns tryggt, jag får med mig två kassar plus en ryggsäck och samtidigt behöver jag inte vara orolig för att min cykel ska bli snodd. Bra! Då säger vi så.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback