Öppet brev till M

Ja, jag har ju inte så många läsare, så jag gör på det här viset. visserligen slog jag besöksrekord igår med 54 unika besökare, har ingen aning om vad jag har ställt till med för att få så många besökare, idag har jag bara haft normala tretton besökare. För övrigt har jag inte bloggat eller läst några bloggar idag eftersom jag jobbar. Jag jobbar skitbra idag och unnar mig därför att skriva lite såhär på eftermiddagen.

Men hursomhelst, såhär skrev M:
Hej! Jag har varit i Gyltenäs, varför jag inte svarat på ditt sms.. Lever och mår bra! Åter i Aspudden, idag hittills helt sysslolös. Dåligt samvete, borde ringa Marie - Mats syster - som också sitter och gör ingenting (eller får ordning i deras nya hem i Abrahamsberg). Sedan sist har jag pussat på Mats extra mycket, köpt en Patrik Söderstam-tisha, gjort en extreme make over av balkongen (vill bara sitta där nu), badat med en huggorm, köpt en massa krukrosor, varpat och skedat med bästa kusin Elin, hängt upp sidenseglet (vars tyg är hämtat från en ballong som "störtat" under första världskriget) - den finaste presenten från papi - på vardagsrumsväggen=FINT, satt in en 1-årsannons för Rasmus i FK som publiceras 08-08-08, påtat något fantastiskt (du får se sedan), skrubbat badrummet rent från svampen i fogarna (det glänser som aldrig förr), skrivit en 26-årsönskelista innefattande en massa bra och viktigt, och köpt svart högblank färg att måla köksstolarna med i sinom tid. Igår strosade jag runt på söder i hällregn. Hittade en massa bra små affärer med perfekta presenter och undrade varför du inte fyller år snart.. Köpte till Rasmus och mami i alla fall. Ikväll åker jag hem för att maten är slut och för att fira Ras. Sedan kommer jag tillbaka, innan jag ska hem till tandläkaren igen på torsdag (dra ut den nedra visdomstanden..) nästa vecka, samt fira mams. Sedan börjar ju skolan igen!?! Efter mitt längsta sommarlov ever. Välförtjänt..

Känner du dig ensam? Ring mig! Mats jobbar hela dagarna och tränar numera därefter. Men i princip stämmer väl det bättre med din vardag än min.. Ni kan ju bilda klubb!? Var tränar du?

KRAMS

Hej kära M!
Fasen, va glad jag blir, jag ska komma ihåg dig nästa gång jag känner mig ensam, vad ska du göra ikväll? Jag ska baka bröd till V och se på Kobra om Robyn. Som bekant gillar jag Robyn, varför kan inte jag få sjunga mig rik eller rita mig rik eller vadsomhelst bara det är kreativt.
Vi kan låtsas att jag fyller år. Det är ju roligare att få presenter när man inte fyller år. Idag fick jag en bok av en dam här på jobbet om Astrid Lindgren, det jobbar många snälla människor här på mitt jobb.
Jag tror inte att Mats vill bilda klubb med mig, var tränar han? Han och V kanske vill bilda klubb. De gymmar väl, jag håller mig till töntiga Friskis & Svettis, det är så lagom för mig, för jag är så jävla lagom och tycker att det är så kul att titta på alla människor som är lagom där, men de är inte så lagom. Ja, det är mycket därför jag går dit, för att iaktta människorna. Detta gör jag oftast på Kungsholmen, men ibland på Karolinska och en gång har jag varit på Hornstull. Åh, vad jag längtar efter att skolan börjar, ja, alltså inte min skola, utan er. Längtar efter att syster ska komma tillbaka också, och så tror jag att min kusin från Orsa och hans flickvän ska flytta till Stockholm också, för hon har kommit in på Balettakademin, hon har samma namn som dig och det stod om henne i Falukuriren den 26:e juli. Visserligen är jag åttonde reserv på Erstas sjuksköterskeutbildning, men jag orkar nog inte plugga, åtminstone inte bara, men att läsa till sjuksköterska kräver nog heltid. Kommer jag in på distansutbildningen ska jag nog testa, jag tror att jag skulle tycka att det vore kul. Om du har tid någon dag kan du maila mig när jag sitter här på jobbet på mittförnamn.mittefternamnsnabelapfizer.com.

Puss och kram
L


Kommentarer
Postat av: yegane

SV: Okej tack så mycket för hjälpen! :)

Yegane


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback