Recept

Hur man känner sig bättre till mods:
Tar en sväng i huset för att kolla om det finns någon brieost eller salami att stoppa i mitt fett-längtande gap. Finner ingen brieost, men möter en Maud som säger:
"Åh, du har alltid så fina kläder!"
"Tack, tack!" säger jag och tycker att det är kul att Maud tycker att jag är fin när jag ett par sekunder tidigare undrade varför jag inte tagit med mig clownnäsan till jobbet idag. Jag bär alldeles för stora byxor, skjorta med puffärm och rosett under hakan samt ett par gröna etnies. Jag har alltid drömt om att bli clown när jag blir stor, nu är jag ju det också.
Möter sedan Sara:
"Tack för ditt mail, det var ju skitbra!"
"Så bra, så bra." säger jag och vandrar tillbaka till mitt kontor och struntar i att brieosten var slut, för jag känner mig genast mycket bättre till mods ändå.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback