Våldtäktsmånaden

Titta! Jag kan stava till våldtäkt! Hur många bloggerskor är det inte som tror att våldtäkt stavas med ck. Där är den största skillanden mellan mig och tonåringarna, annars är det inte så mycket som skiljer.

Hursomhelst var tanken att jag skulle gå ut på stan själv ikväll och lite senare möta upp V, men sen kom regnet och jag kände att jag stannar nog inne ikväll istället. Och sedan läser jag Metro och får lära mig att augusti är de månad då flest utomhusvåldtäkter sker. Som om jag inte redan var rädd för att gå ut på stan ensam, jag brukar inte vara rädd, men av någon underlig anledning så kände jag att nu kan det vara min tur. "Tro inte att det inte händer dig" står det i
Metro. Det är så jag brukar tänka i vanliga fall. Nej, nu kändes det liksom läskigt och jag överväger helt klart att stanna hemma ikväll, om jag inte får för mig att pimpla Absolut i min ensamhet ikväll för att sedan dra in till Stureplan och svänga mina lurviga, men sannolikheten är minimal.

Lustig är den lilla lista som man finner i tidningen.

Tänk på detta
1. Promenera inte ensam nattetid.
2. Undvik mörka parker, gångtunnlar och liknande.
3. Lita på din magkänsla - om du känner dig förföljd, spring.

Shit alltså, tänk om alla skulle följa råden, folk skulle ju alltid springa omkring för att de känner sig förföljda. Ja, jag skulle det åtminstone, och jag tror inte att jag är ensam. Jag har ingen lust att gå omkring och vara rädd hela tiden, bara för att jag är ensam. Bajs!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback