(*.*)

Det blev pizza till lunch. Fantastiskt god pizza som jag gjort alldeles själv. Pizza är ju så bra mat som man borde kunna äta varje dag. Ja, det kanske inte är helt nyttigt, men man skulle ju kunna göra den nyttig med dinkelmjöl och en himla massa grönsaker på.
Till pizzan blev det som vanligt "liten råkost", det är så det står i maskinen som man väljer mat i här på jobbet. Jag undrar var gränsen går för när den lilla råkosten börjar bli stor. När jag tar råkost så går det ju mest ut på att försöka att trycka på så mycket grönsaker som möjligt på den lila assietten. Jag ger inte upp förrän det börjar att trilla av saker. När jag sedan öser över grönsakerna på min mattallrik upptar de vanligtvis halva tallriken. Jag gillar sallad jag. Idag var det första gången det dessutom var banansallad på salladsbuffén. Bananer med kokos, fantastiskt gott till pizzan. När jag pluggade i Östersund fanns det alltid banansallad. Synd för V att han inte gillar bananer.
På fredagar är det gratis frukost här på jobbet, vilket är antingen en macka eller så en muffins, weinerbröd eller munk. Allt som oftast blir de där sötaste sakerna kvar och de står där och lockar och vill bli uppätna när man går från lunchen. Men jag har ju karaktär så jag smakar aldrig. Det har hänt nån gång att jag tatt nåt sött till frukosten också som ett wienerbröd eller en bit morotskaka, ibland måste man ju få unna sig. Det är ju bara fredag en gång i veckan.
Det är mindre än en timme tills jag måste bege mig söderut, är lite besviken på min fot som inte gör tillräckligt ont. Hur ska jag kunna berätta för ortopeden hur det gör ont i foten när den för tillfället inte vill göra ont. Får helt enkelt springa från Slussen till Ersta så att det börjar värka lite.
Hade inte fått ett enda mail under hela dagen, men nu fick jag två från V. Inget jobbmail så långt ögat kan nå. Blev dock haffad i matsalen. Funderar på om jag ska gå bort och insupa lite nya kunskaper eller om jag ska vänta till nästa vecka, sånt där kan ju dra ut på tiden. Kanske tar en promenad bort till min kollega när jag svarat på mailen från V.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback