Fika i Hagaparken

Fantastisk och jobbig dag igår.

Hade inte så mycket inplanerat, men vaknade som vanligt skittidigt och kom på en hel massa saker jag ville göra med dagen.

När V drog iväg för att dömma bandy fick jag i uppdrag av honom att gå och köpa en ny duschslang eftersom den andra varit trasig i prinicip sedan V flyttade in i lägenheten. Sagt och gjort. Började med att skruva loss den gamla slangen som satt som berget, men med hjälp av en branddörr ute i trappuppgången fick jag loss den. Sen knallade jag iväg till Järnia i Solna C för att införskaffa en ny slang. På vägen dit upptäckte jag att det var fantastiskt skönt väder, så jag ringde till J och föreslog en promenad. Efter Järnia råkade jag gå förbi Game och gick där och suktade en stund innan jag gick hem till J. Vi tog en sväng till Hagaparken och det var så fantastiskt skönt väder att vi kunde sitta ute och fika. Så efterlängtat! Sedan gled vi hemåt och jag var skitstolt när jag kom hem och skulle äntligen montera den nya duschslangen. Men tydligen har jag blivit alldeles för stark i armarna av all träning inför HalvVasan så jag drog sönder fästet i blandaren som var gjort av plast och jag fick genast panik. Ringde V och förvarnade honom på att bli arg på mig. V blev såklart ganska så orolig, men när han kom hem var allt lugnt.

Jag förfasades över att behöva köpa en helt ny blandare och få dit en rörmokare att hjälpa oss, men efter lite tröst från V blev jag på bättre humör och tyckte att det borde gå att limma fast skiten. V hjälpte mig att få loss plasten som fastnat i slangen och sen exprimenterade jag lite med papperslim och silikon. Inte det bästa kanske, så vi tog bilen in till stan och gick på clas och köpte lite annat lim. Tog en fantastiskt skön promenad hemåt igen. V är så fin och snäll och underbar som helt spontant säger bra saker och jag är världens lyckligaste när jag får gå med honom genom stan.

När vi var hemma igen var båda två lagom trötta, men jag hade inte gett upp hoppet om att limma fast mojängerna. Gjorde mitt bästa med superlim och något sorts båtlim. Har fortfarande inte skruvat fast slangen, men jag ber till Gud att det håller. Det är såklart en provisorisk lösning, men jag har ingen lust att köpa en blandare nu, vi ska ju till Italien!

Jag hade inte ätit så mycket under dagen så jag tänkte käka oboj och mackor till kvällsfika. Då ringde mamma och när jag försökte att lyfta ut brödet från en hylla i skafferiet med luren i höger hand såg jag hur en strid ström med potatismospulver bildade en fin hög på golvet. Suck! Avslutade raskt telefonsamtalet med mamma och fick med suck och stön hämta fram dammsugaren. Vågade inte peta på något mer därefter, det lilla jag gjorde under kvällen gjordes med största försiktighet.

Nu sitter jag på jobbet och D har anlänt, men ingen annan. Undrar vad jag ska göra med den här dagen. Har ett möte klockan tio att se fram emot åtminstone. Det blir nog en lång dag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback